Pripojte sa do rýchlejšej mobilnej siete
Overiť SIM kartu a mobilZistite, či potrebujete vymeniť SIM kartu a zariadenie
Ak používate staršiu SIM kartu, mobil, či iné zariadenie bez podpory LTE (4G) alebo 5G, vypnutie 3G siete vás ovplyvní. Overte si, akú máte SIM kartu a zariadenie, a v prípade potreby požiadajte o bezplatnú výmenu SIM karty online.
Overuje sa kód...
Overenie čísla prebehlo úspešne
Zrušiť alebo zmeniť overenieZrušiť alebo zmeniť overenie
Posledná aktualizácia dát:
Ak máte SIM kartu a mobil alebo iné zariadenie bez podpory 4G, po vypnutí 3G sa pripojíte do 2G siete, v ktorej môžete naďalej volať a posielať správy. Internet sa však veľmi spomalí.
Pohodlná výmena SIM karty online
Overte sa a požiadajte o bezplatnú výmenu SIM karty cez internet. Novú kartu vám doručíme zadarmo na vami vybranú adresu. V zásielke so SIM kartou nájdete informačný leták s popisom k výmene SIM karty. Výmenou SIM karty sa vaše telefónne číslo ani služby nemenia.
Overiť sa a požiadať o výmenuLepší zážitok z volania
Výmenou starej SIM karty za novú získate možnosť využiť bezplatnú službu VoLTE, s ktorou voláte cez 4G sieť s vyššou rýchlosťou spojenia a lepšou kvalitou zvuku bez spotreby dát.
Kúpiť nový telefón s podporou 5GVýhody dátovania v 4G a 5G sieti
-
Rýchlejšie načítanie stránok
Modernejšie pripojenie zrýchli načítanie stránok, videí, ale aj sťahovanie a odosielanie súborov
-
Streamovanie vo vyššej kvalite
Výmenou starej SIM karty za novú získate možnosť streamovať videá a hudbu vo vyššej kvalite
-
Stabilnejšie pripojenie
Spoľahlivejšia 4G a 5G sieť prináša vyššiu stabilitu pripojenia v mestách aj na cestách
-
Plnohodnotné používanie aplikácií
Všetky svoje obľúbené aplikácie môžete využívať naplno hneď po tom, ako vymeníte starú SIM kartu
Často kladené otázky
- Ako sa ma dotkne vypnutie 3G siete?Vypnutie 3G sa vás dotkne, pokiaľ chcete aktívne využívať mobilný internet, ale disponujete iba 3G SIM kartou alebo 3G zariadením. V prípade starej SIM karty bude nutná jej výmena. V prípade zariadenia sa najprv uistite, že máte v nastaveniach povolené používanie 4G/5G siete. Pokiaľ vaše zariadenie (telefón, smartfón, dátové zariadenie, iné zariadenia, napr. fotopasce, domáce alarmy, hlásiče a iné) nedokáže vôbec využívať 4G/5G sieť, bude nutná jeho výmena. S výberom nového zariadenia vám radi poradíme v Telekom predajni.
Vypnutie 3G sa vás nedotkne, ak využívate iba hovory a SMS. Tie bude ďalej možné realizovať aj v 2G sieti alebo na staršom zariadení.
Taktiež sa vás vypnutie 3G siete nedotkne, ak v súčasnosti už aktívne využívate 4G alebo 5G sieť. - Ako zistím, či potrebujem vymeniť SIM kartu?Typ SIM karty, ktorú používate, a nutnosť výmeny, je možné jednoducho overiť na www.telekom.sk/3G. S identifikáciou starej 3G SIM karty vám pomôžeme aj v Telekom predajni alebo na našej Zákazníckej linke 0800 123 456 alebo na Zákazníckej linke pre firemných zákazníkov 0800 123 500.
- Kde si môžem vymeniť 3G SIM kartu?Starú 3G SIM kartu si môžete vymeniť na počkanie v ktorejkoľvek Telekom predajni. Novú SIM kartu si môžete nechať zaslať štandardnou listovou zásielkou na svoju adresu alebo prevziať na odbernom mieste Packeta. Stačí si ju objednať na www.telekom.sk/3G alebo zavolaním na našu Zákaznícku linku 0800 123 456 alebo na Zákaznícku linku pre firemných zákazníkov 0800 123 500.
- Kedy a ako sa aktivuje nová 4G/5G SIM karta?Ak si vymieňate SIM kartu priamo v Telekom predajni, predajca vám novú SIM kartu aktivuje hneď na mieste. Aktivácia prebehne automaticky, takže nemusíte nič robiť.
Ak svoju novú SIM kartu máte doručenú prostredníctvom pošty alebo Packety, SIM kartu si aktivujete zavolaním na bezplatné telefónne číslo Zákazníckej linky 0800 123 456. Na aktiváciu si pripravte telefónne číslo SIM karty, ktorú chcete aktivovať, a sériové číslo novej SIM karty, ktorú ste obdržali v zásielke. Všetky užitočné informácie, ako aj postup aktivácie SIM karty, nájdete na letáku priloženom v listovej zásielke.
V prípade firemných zákazníkov kontaktujte pre aktiváciu SIM karty bezplatné telefónne číslo 0800 123 500. Pripravte si telefónne číslo SIM karty, ktorú chcete aktivovať, sériové číslo novej SIM karty, ktorú ste obdržali zásielke, a kód adresáta ktorý nájdete v pravom hornom rohu vašej faktúry.
Nová SIM karta sa aktivuje v priebehu niekoľkých minút. - Čo mám robiť, ak som sa na www.telekom.sk/3G stránke dozvedel/-a, že mám zastaralé zariadenie, ktoré nepodporuje 4G/5G sieť?Pokiaľ iba voláte alebo posielate SMS, nemusíte sa starať v podstate o nič. Tieto služby sú k dispozícii aj v 2G sieti, ktorá je dostupná všade tam, kde dnes máme 3G.
Pokiaľ chcete aktívne využívať aj dátové služby mobilného internetu, odporúčame vám výmenu zariadenia za novší typ. S výberom nového zariadenia vám ochotne pomôžeme v Telekom predajni alebo si môžete pozrieť našu aktuálnu ponuku 4G a 5G zariadení.
Prejsť do Wiki