Ukončenie prenositeľnosti dát pri T paušáloch s nekonečným pripojením a poskytovania služby EÚ Nonstop
S platnosťou od 8.3.2022 upravujeme podmienky využívania našich mobilných služieb. Ukončujeme prenášanie nespotrebovaných dát do nasledujúceho zúčtovacieho obdobia. Tiež ukončujeme poskytovanie doplnkovej služby EÚ Nonstop k mobilným hlasovým paušálom.
Ukončenie prenositeľnosti dát pri T paušáloch s nekonečným pripojením
Ukončenie prenositeľnosti dát pri T paušáloch s nekonečným pripojením
S platnosťou od 8. 3. 2022 upravujeme podmienky pre hlasové paušály, v ktorých môžete dátovať donekonečna a benefit prenositeľnosti zostáva nevyužitý: T NEKONEČNO SD, T NEKONEČNO HD, BIZNIS Nekonečno SD, BIZNIS Nekonečno HD a T Dáta HD. V zmysle nových podmienok sa Vám nespotrebovaná časť voľného objemu dát neprenáša do nasledujúceho zúčtovacieho obdobia.
Dôvodom úprav služieb je optimalizácia a zmena produktového portfólia v oblasti poskytovania mobilných hlasových paušálov a roamingových služieb.
Čo to pre vás znamená?
Po úprave od dátumu 8. 3. 2022:
-
Stratíte nevyčerpané dáta z predchádzajúceho zúčtovacieho obdobia.
-
Zároveň dostanete celý nový objem dát plnou rýchlosťou zo súčasného zúčtovacieho obdobia, ktorých platnosť sa nastaví do konca aktuálneho zúčtovacieho obdobia.
-
Po vyčerpaní dát si naďalej môžete užívať nekonečné dátové pripojenie.
-
Ak ste členom skupiny Magenta 1 a máte nastavené pravidelné darovanie, tak toto nastavenie ostane zachované, t.j. obdarovaný nepríde o dáta od svojho darcu.
Podrobný prehľad o objeme zostávajúcich dát nájdete vo svojej Telekom aplikácii v detaile paušálu na obrazovke Dáta/Zostávajúce dáta z mesačného programu z aktuálneho zúčtovacieho obdobia.
Úprava hranice korektného využívania roamingových dát (FUP)
Zároveň sa k 8. 3. 2022 upravuje aj výška uplatňovanej roamingovej FUP pre programy uvedené v tabuľke. Zmeny sú v tabuľke farebne zvýraznené:
Program služieb | Max. možná dostupná rýchlosť pre dátové prenosy po vyčerpaní voľného objemu dát max. rýchlosťou | Voľný objem dát v SR | Dáta FUP v EÚ do 7. 3. 2022 | Dáta FUP v EÚ po úprave od 8. 3. 2022 |
T Dáta HD | 10 Mb/s | 30 GB | 54,83 GB | 31,33 GB |
T Nekonečno SD | 3 Mb/s | 25 GB | 54,83 GB | 31,33 GB |
T Nekonečno HD | 10 Mb/s | 55 GB | 61,83 GB | 35,33 GB |
T Nekonečno MAX | neuplatňuje sa zníženie rýchlosti | neobmedzene | 87,5 GB | 50 GB |
Biznis Nekonečno SD | 3 Mb/s | 30 GB | 56 GB | 32 GB |
Biznis Nekonečno HD | 10 Mb/s | 65 GB | 64,17 GB | 36,67 GB |
Biznis Nekonečno MAX | neuplatňuje sa zníženie rýchlosti | neobmedzene | 87,5 GB | 50 GB |
Vážime si každého svojho zákazníka a uvedomujeme si možné zníženie komfortu, ktoré Vám táto zmena služby prinesie. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že podľa § 87 ods. 9 zákona č. 452/2021 Z.z. o elektronických komunikáciách máte právo na odstúpenie od Vašej Zmluvy, ktorej sa oznámená zmena týka, ak tieto zmeny neakceptujete. Odstúpiť môžete bez sankcie a bez ďalších nákladov do jedného mesiaca od oznámenia zmeny. Zariadenie zakúpené k Službe, ktorú rušíte, si môžete ponechať, budete ale musieť uhradiť zvyšné splátky kúpnej ceny zariadenia a vrátiť nám pomernú časť zľavy z ceny zariadenia (výška pomernej časti zľavy, ktorú je potrebné vrátiť, sa určí v súlade so Zmluvou).
Viac o pravidlách primeraného využívania roamingových služieb v rámci EÚ nájdete tu.
Ukončenie poskytovania služby EÚ Nonstop
Ukončenie poskytovania služby EÚ Nonstop
S platnosťou od 8. 3. 2022 ukončujeme poskytovanie doplnkovej služby EÚ Nonstop k mobilným hlasovým paušálom Áno, Áno Biznis, T paušál a T Biznis paušál.
Už v januári sme obmedzili nové aktivácie služby EÚ Nonstop a 8. 3. 2022 pristupujeme k úplnému ukončeniu poskytovania služby aj u existujúcich zákazníkov.
Dôvodom úprav služieb je optimalizácia a zmena produktového portfólia v oblasti poskytovania mobilných hlasových paušálov a roamingových služieb.
Čo to pre Vás znamená?
Služba Vám bude automaticky deaktivovaná k 8. 3. 2022 a k tomuto dňu Vám bude aj ukončené jej spoplatňovanie. Pri deaktivácii služby EÚ Nonstop nebude služba automaticky nahradená inou službou. Pre Vás to znamená, že od daného okamihu sa Vám začnú uplatňovať štandardné pravidlá primeraného využívania roamingových služieb v rámci EÚ.
Ako zákazník s aktívnou službou EÚ Nonstop ste boli o ukončení poskytovania služby informovaný formou SMS alebo e-mailom dňa 7. 2. 2022, t.j. mesiac pred touto zmenou. Počas tohto obdobia, t.j. od 7. 2. do 8. 3. 2022, Vám odporúčame kontrolovať si svoju roamingovú prevádzku, nakoľko pri jej zvýšenej intenzite Vám môže byť roamingová prevádzka realizovaná po 8. 3. 2022 (po deaktivácii služby EÚ Nonstop) vzhľadom na históriu Vášho správania sa v roamingu za posledné 4 mesiace, spoplatňovaná roamingovým príplatkom.
Príklad:
-
Ak ste zákazník, ktorý pravidelne využíva roamingové služby, t.j. za posledné 4 mesiace ste v zahraničí (v zóne EU+) strávili viac ako 50 % času a aj Vaša spotreba v zahraničí tvorí viac ako 50 % Vašej celkovej spotreby, resp. budete spĺňať tieto podmienky k 8. 3. 2022, tak po deaktivácii služby EU Nonstop bude Vaša roamingová prevádzka od 8. 3. 2022 spoplatňovaná roamingovým príplatkom.
-
V prípade, ak tieto podmienky k 8. 3. 2022 nebudete spĺňať, nezačne sa Vám roamingová prevádzka od 8. 3. 2022 automaticky spoplatňovať roamingovým príplatkom. Služba EÚ Nonstop je v takom prípade pre Vás zbytočná a Vy ušetríte na jej mesačnom poplatku. Roamingový príplatok sa Vám v takomto prípade bude účtovať len vtedy, ak v zahraničí prenesiete v rámci svojho zúčtovacieho obdobia viac dát, ako určuje hranica korektného využívania služieb (FUP), alebo ak neskôr opätovne naplníte podmienky prevažujúcej prevádzky a spotreby v zahraničí.
Viac informácií o podmienkach pre spoplatňovanie roamingovej prevádzky pre zákazníkov dlhodobo sa zdržujúcich v zahraničí nájdete tu.
Ako sa vyhnúť roamingovým príplatkom?
-
Kontrolujte si svoju roamingovú prevádzku.
-
Overte si v Telekom Centre alebo na Zákazníckej linke 0800 123 456, ako dlho ste boli v zahraničí a koľko ste tam priemerne spotrebovali dát.
-
Ak sa dlhodobo zdržiavate v zahraničí, odporúčame Vám využiť ponuku miestneho telekomunikačného operátora, t.j. aktivujte si SIM kartu s mesačným programom alebo predplatenú kartu od miestneho poskytovateľa telekomunikačných služieb. Vyhnete sa tak účtovaniu roamingových príplatkov za spotrebu v zahraničí.
Pre uľahčenie sme pre Vás pripravili prehľad aktuálnej ponuky vybraných európskych operátorov. Vyberte si mesačný paušál alebo predplatenú kartu podľa svojich potrieb:
-
Nemecko: https://www.telekom.de/unterwegs/tarife-und-optionen
-
Rakúsko: https://www.magenta.at/handytarife
-
Česká republika: https://www.t-mobile.cz/volani
-
Maďarsko: https://www.telekom.hu/lakossagi/szolgaltatasok/mobil
-
Poľsko (predplatené karty): https://www.t-mobile.pl/c/na-karte/pl
-
Poľsko (mesačné tarify): https://www.t-mobile.pl/sklep/kategoria/abonament/lista/produkty?selectedTabId=newOffers&bp=acquisition&productOfferingTerm=agreement24&selectedToggle=
-
Chorvátsko: https://www.hrvatskitelekom.hr/visiting-croatia
Vážime si každého svojho zákazníka a uvedomujeme si možné zníženie komfortu, ktoré Vám táto zmena služby prinesie. Dovoľujeme si Vás upozorniť, že podľa § 87 ods. 9 zákona č. 452/2021 Z.z. o elektronických komunikáciách máte právo na odstúpenie od Vašej Zmluvy, ktorej sa oznámená zmena týka, ak tieto zmeny neakceptujete. Odstúpiť môžete bez sankcie a bez ďalších nákladov do jedného mesiaca od oznámenia zmeny. Zariadenie zakúpené k Službe, ktorú rušíte, si môžete ponechať, budete ale musieť uhradiť zvyšné splátky kúpnej ceny zariadenia a vrátiť nám pomernú časť zľavy z ceny zariadenia (výška pomernej časti zľavy, ktorú je potrebné vrátiť, sa určí v súlade so Zmluvou).
Viac informácií o končiacej službe EÚ Nonstop nájdete tu.