
Wi-Fi. Pre mnohých jedna z najdôležitejších vecí v živote. Množstvo zariadení, ktoré každodenne využívame, potrebuje na svoj chod práve Wi-Fi. Či už je to notebook, mobilný telefón, tablet, televízia, alebo kompletná SMART domácnosť. Čo však robiť v prípade, že Wi-Fi nefunguje alebo je signál veľmi slabý? V dnešnom blogu sa to dozviete.
Nefunguje mi Wi-Fi
Reštartovali ste zariadenie? Najčastejšia odpoveď na každej linke technickej podpory. V prípade, že vaše Wi-Fi pripojenie nefunguje, reštartujte router.
Veľmi dôležitá je aj kontrola WLAN kontrolky:
1. V prípade, že nesvieti, skúste ju aktivovať stlačením tlačidla WLAN na 5 sekúnd priamo na routeri.
2. Ak sa kontrolka WLAN po stlačení tlačidla rozsvietila, musíte vyhľadať názov svojej Wi-Fi siete priamo na notebooku, mobile alebo tablete.
3. Po zadaní hesla zo štítka sa následne pripojíte na Wi-Fi sieť. Ak ste nemenili názov Wi-Fi ani heslo, údaje na prihlásenie nájdete na spodnej strane zariadenia.
5. V prípade, že kontrolka WLAN nesvieti po stlačení tlačidla, vypnite router z elektrickej siete na 15 sekúnd a následne zapnite. Keď sa router nakonfiguruje, odporúčam opäť stlačiť tlačidlo WLAN na 5 sekúnd.
6. V prípade nefunkčnosti je poslednou možnosťou vykonať reset routera do výrobných nastavení.
Zmena služby
V prípade, že ste realizovali na svojej službe nejakú zmenu, mohlo dôjsť k nesprávnej konfigurácii routera a nastala situácia, že po zmene sa na routeri vypla Wi-Fi. Informáciu o tejto zmene by ste mali dostať aj v notifikačnej SMS správe. Existujú dve možnosti, ako môže byť váš router nastavený:
- Router s Wi-Fi (router v ROUTE móde)
Na takomto routeri sa automaticky nastaví internetové pripojenie. Router po automatickom nastavení bude vysielať bezdrôtový signál Wi-Fi. Údaje na prihlásenie sú uvedené na zadnej strane routera. Po prihlásení na Wi-Fi alebo pripojení počítača cez internetový kábel k routeru sú zariadenia pripojené na internet.
- Router bez Wi-Fi (router v BRIDGE móde)
Router je takisto automaticky nastavený. Po úspešnom nastavení však nefunguje internet a router nevysiela Wi-Fi signál. Pri takejto konfigurácii routera je potrebné zapojiť ďalší router, kde je potrebné nastaviť údaje na internet. V prípade, že máte v domácnosti iba jeden počítač pripojený cez internetový kábel k routeru, môžete internet nastaviť aj v tomto počítači. Ide o nastavenie širokopásmového pripojenia. Pokiaľ však chcete, aby bol router automaticky pripojený na internet a vysielal Wi-Fi, je potrebné vo veci zmeny režimu kontaktovať zákaznícku linku 0800 123 456.
Nesprávne alebo zabudnuté heslo
Často sa stáva, že chyba nastane na našej strane pri zadávaní hesla. Ak ste si však istí, že heslo, ktoré zadávate, je správne, máte dve možnosti:
- Zmeniť heslo v nastaveniach routera
V takomto prípade je nutné notebook/PC pripojiť k routeru ethernetovým LAN káblom. V nastaveniach routera potom môžete opäť zmeniť heslo. Ak používate náš router, na webe nájdete návody na zmenu nastavenia Wi-Fi.
- Obnovenie výrobných nastavení
Každý router má tlačidlo reset, ktoré slúži na vymazanie všetkých nastavení a obnovenie pôvodných nastavení. Reset routera do výrobných nastavení sa realizuje podržaním tlačidla reset na 15 sekúnd. Následne počkajte 30 minút, pokiaľ sa zariadenie opäť nastaví. Počas nastavenia, prosím, nerobte nič so zariadením a ani ho nevypínajte. Po polhodine môžete použiť na pripojenie na Wi-Fi heslo zo štítka na zadnej strane routera a internet je opäť funkčný.
Pomalý internet cez Wi-Fi
Silu Wi-Fi signálu ovplyvňujú viaceré faktory – vzdialenosť od routera, rušenie (hrubé steny, akváriá atď.) či smer antén vášho routera. Čím je väčšia vzdialenosť k vášmu routeru, tým slabší je signál Wi-Fi. Umiestnite teda svoj router tam, kde najčastejšie využívate Wi-Fi. Najväčšími rušiteľmi Wi-Fi signálu sú voda a kov. Wi-Fi signál môžu rušiť aj ďalšie zariadenia, ako sú bezdrôtové telefóny, detské monitory alebo výstražné senzory, preto pri výbere umiestnenia routera dbajte na správne miesto.
Vaša Wi-Fi môže vysielať signál na viacerých kanáloch. V panelákoch sa stáva, že v okolí už vysiela toľko Wi-Fi sietí, že je ťažšie nájsť vhodný kanál. Tieto kanály si manažuje router sám. Dočasným riešením je prepnutie na iný vysielací kanál manuálne na zariadení. Dočasné riešenie je to preto, lebo nové zariadenia používajú nastavenie kanálu AUTO a vedia si prispôsobiť, prípadne zmeniť kanál. To môže časom spôsobiť, že aj po prepnutí na menej vyťaženom kanáli pociťujeme nižšiu kvalitu internetu cez Wi-Fi – dosah a rýchlosť. Dôvodom sú práve moderné Wi-Fi routery, ktoré si počas prevádzky menia kanál podľa aktuálneho prostredia.