

V jednom zo svojich predchádzajúcich článkov som sa trochu rozpísal o tom, ako sa naučiť niečo nové pomocou online kurzov, ako sú edX, Coursera alebo Udemy. Tieto kurzy sú dostupné zadarmo a na výber máte širokú ponuku rôznych odborov a tém. A dnes sa pozriem na ďalší skvelý zdroj informácií, o ktorom ste možno nevedeli – Google Digitálna Garáž.
Ide o súbor bezplatných školení zameraných na digitálny marketing, ktorý nájdete na oficiálnej stránke Digitálnej Garáže. V súčasnosti má 26 lekcií, ktoré pokrývajú široké spektrum tém od základov tvorby webových stránok či marketingových e-mailov cez tipy na správne použitie vyhľadávačov, sociálnych sietí, mobilných aplikácií, úvod do analýz až po e-commerce a základy toho, ako úspešne pôsobiť na trhoch vo viacerých krajinách. Každá z lekcií sa začína videom, v ktorom sa daná téma vysvetľuje naozaj zrozumiteľne na príkladoch z praxe, a končí sa krátkym testom.
Digitálna Garáž = digitálne zručnosti
Získavanie digitálnych zručností nie je iba o sedení a pozeraní nejakého videa. Dôležité je vedieť použiť informácie, ktoré ste sa naučili, aj v reálnom živote. Podľa mňa tou najprínosnejšou časťou celého kurzu sú nepovinné praktické cvičenia na konci každej lekcie, vďaka ktorým si danú tému môžete vyskúšať v realite, napríklad si sami zanalyzujete návštevnosť konkrétnej webovej stránky a prídete s návrhmi na jej zlepšenie.
V rámci toho sa môžete oboznámiť s množstvom nástrojov, ktoré sú pri digitálnom marketingu pravidelne využívané, ako sú napríklad Google Analytics, Keyword Planner alebo Search Console, a získate tipy na množstvo užitočných riešení, ktoré môžete použiť pre svoje vlastné nápady – napr. Shopify alebo Squarespace, ak chcete začať s vlastným internetovým obchodom.