Mapa výpadkov

Modernizujeme pre vás našu Supersieť

Rešpektujeme potreby našich zákazníkov a preto pre vás neustále modernizujeme našu mobilnú Supersieť. Modernizácia sa môže prejaviť krátkodobými lokálnymi výpadkami alebo znížením kvality mobilných služieb, preto vám ďakujeme za trpezlivosť.

Často kladené otázky

  • Čo robiť, ak vo vyhľadávanej lokalite nie je výpadok, no napriek tomu máte problémy s volaním?
    • Vypnite a zapnite telefón.
    • Skontrolujte, či nemáte zapnutý letecký režim.
    • Skontrolujte, či máte správne vloženú fyzickú (plastovú) SIM kartu, či sa vám na telefóne zobrazuje ikona s mobilným signálom.
    • Vyskúšajte svoju SIM kartu v inom telefóne. Ak bude fungovať, problém bude v mobilnom zariadení. Ak nebude fungovať, možno bude potrebné vymeniť SIM kartu. Pre výmenu SIM karty navštívte najbližšie Telekom Centrum, príp. zavolajte na bezplatnú Zákaznícku linku 0800 123 456. Ak potrebujete okamžite novú SIM kartu a váš telefón podporuje eSIM, môžete ju rýchlo a jednoducho vymeniť aj v Telekom aplikácii podľa tohto návodu.
    • Otestujte svoj telefón aj na iných miestach. Ak je vo vašej oblasti slabý signál, volanie cez Wi-Fi vám môže pomôcť zlepšiť pokrytie. Viac o volaní cez WiFi.
    • Aj neuhradené faktúry alebo nedostatočný kredit na dobíjacej karte môžu obmedziť využívanie vašich služieb.
  • Čo robiť, ak vo vyhľadávanej lokalite nie je výpadok, no napriek tomu máte problémy s SMS?
    • Telefóny s operačným systémom Android - Ak máte problém s odosielaním či prijímaním  SMS správ, skontrolujte správne nastavenie SMS správ v  telefóne.
      Zvyčajne je postup takýto: Otvorte Správy > ⋮ > Nastavenia > Rozšírené > Číslo strediska SMS a nastavte správne číslo strediska SMS. Jediný správny tvar čísla pre stredisko SMS (SMSC) je +421903333000. Ak ho prepíšete, je potrebné po uložení ešte reštartovať telefón.
    • Telefóny s iOS: Obnovte nastavenia siete a reštartujte telefón. Prejdite do menu Nastavenia > Všeobecné > Prenos alebo resetovanie iPhonu > Resetovať > Resetovať nastavenia siete.
    • Pokiaľ vám neprichádzajú správy len z jedného čísla, skontrolujte si, či ste pre dané číslo nenastavili blokovanie správ.
  • Čo robiť, ak vo vyhľadávanej lokalite nie je výpadok, no napriek tomu máte problémy s mobilnými dátami?
    • Vypnite a zapnite telefón, prípadne zapnite a vypnite letecký režim.
    • Skontrolujte nastavenie internetu v mobile, viac nájdete v návode správne nastavenie podľa vášho operačného systému.
    • Skontrolujte nastavenia siete/technológie v mobilnom telefóne – pripojenie cez 4G/5G.
    • Vyskúšajte pripojenie aj na iné stránky, aby ste vylúčili problém konkrétnej webovej stránky či aplikácie.
    • Skontrolujte, či ste si neminuli dáta, resp. či ste minuli dáta plnou rýchlosťou a máte spomalené dátovanie. Viete si to skontrolovať aj v  mobilnej aplikácii Telekom.
  • Prečo dochádza k výpadkom mobilnej siete?
    Plánované výpadky nám umožňujú vykonať nevyhnutné modernizácie našich sietí, aby sme mohli dlhodobo poskytovať to najlepšie pripojenie a neustále tak zlepšovali parametre mobilnej siete a jej kvalitu. Na druhej strane, neplánované výpadky nastávajú vtedy, keď sa niečo neočakávane pokazí a naruší služby. Môže to byť spôsobené výpadkom elektrickej energie na bunke v danej lokalite napr. zemnými/stavebnými prácami, ktoré poškodia optický kábel, alebo technickou poruchou, ktorú musia naši technici odstrániť. K takýmto výpadkom môže dôjsť aj vplyvom poveternostných vplyvov alebo vandalizmom.
  • Prečo neplánujete údržbu v nočných hodinách?
    Ak je možné vykonať údržbu mimo špičky, vždy sa o to snažíme. Niektoré druhy prác sa však môžu vykonávať len počas dňa, a to najmä z dôvodu dodržiavania všetkých zásad bezpečnosti práce a zabezpečenia prístupnosti priestorov, v ktorých je technológia uložená. Prípadné lokálne výpadky sa snažíme obmedziť na nevyhnutné minimum.
  • Ako zmierniť prerušenie výpadku služby?
    Zaregistrujte sa do dostupnej WiFi siete, vytvorením HotSpotu k inému zariadeniu, ktoré v danom momente má pristup do mobilnej siete a skúste použiť volanie cez Wi-Fi alebo aplikácie, prostredníctvom ktorých môžete zrealizovať hovor, poslať správu alebo využiť sociálne médiá. Tieto aplikácie môžu naďalej fungovať, aj keď hlasové volanie nefunguje.
    POZOR: Pri volaní cez WiFi nebudete vedieť uskutočniť volania na linku 112 , preto v takýchto prípadoch odporúčame kontaktovať blízku osobu, ktorá vám zavolá potrebnú pomoc.

Podkladové dáta, mapy: @ OpenStreetMap contributors, CC-BY-SA
Spracovanie: @ Position s.r.o.
NaviGate Web Server: @ Position s.r.o. 2024