|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služby a produkty |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Počet HTS (hlavných telefónnych staníc)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Digitalizácia HTS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Komfort používania telefónnej služby sa zvyšuje
používaním doplnkových služieb ST BONUS, ktoré užívateľom spríjemňujú
používanie základnej hlasovej služby. Medziročný
rast počtu zriadených doplnkových služieb je na úrovni viac ako 500 %.
Najvýznamnejší podiel na tomto raste tvoria bezplatné štandardné služby a platené
nadštandardné služby obmedzenie odchádzajúcich volaní a výpis odchádzajúcich
volaní. Stratégiou spoločnosti je rozšíriť ponuku poskytovaných služieb ST BONUS
vrátane inovácie služby výpis odchádzajúcich volaní.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ako komplementárny produkt k základnej
hlasovej službe poskytuje spoločnosť operátorské služby -spájanie hovorov za
asistencie operátora.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoločnosť ponúka faximilný prenos
prostredníctvom siete verejných telefaxových staníc (57) a staníc postfax (9)
umiestnených v zákazníckych miestach INFOTEL. Počet novoinštalovaných telefaxových
staníc pritom stále rastie. Telefaxová
služba pokrýva celý existujúci trh v pevnej sieti.V roku 1999 bolo evidovaných 54
tisíc telefaxových účastníkov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Základnou stratégiou pre rok 1999 bolo zefektívnenie podávania
informácií o telefónnych a faxových číslach účastníkov na Slovensku i v
zahraničí prostredníctvom operátorov a poskytovanie informácií automatickými
hláskami. V praxi to znamená skrátenie času potrebného na poskytnutie informácie.
Informačná služba zaznamenáva z hľadiska objemu poskytnutých informácií stabilný
medziročný nárast na úrovni 10%.
V priebehu roka 1999 vydala spoločnosť spoločne so
Zlatými stránkami Mediatel, s. r. o., 2 milióny telefónnych zoznamov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služby s pridanou hodnotou: služba bezplatné volania na čísla 0800 a 0820, audiotex |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služby s pridanou hodnotou možno
charakterizovať ako služby poskytujúce špeciálne smerovanie hovorov.Ich cieľom je
zabezpečiť pružnú komunikáciu podnikateľského sektora so svojimi zákazníkmi a
tým prispievať k rozvoju jeho podnikateľských aktivít.Spomenuté služby sú
dôležitou súčasťou portfólia telekomunikačných služieb Slovenských
telekomunikácií, a. s. Služba bezplatné volania na čísla 0800 a 0820 je zákazníkmi chápaná ako významný marketingový nástroj pri propagácii produktov a služieb, pretože za hovory na čísla s redvoľbou 0800 a 0820 volajúci neplatia. Do konca roku 1999 bolo zriadených 154 bezplatných čísel 0800 a 0820. Medziročný nárast počtu zákazníkov o 50 %svedčí o zvyšujúcom sa záujme o túto službu. Cieľom spoločnosti je kontinuálne rozširovať ponuku služby bezplatné volania na čísla 0800 a 0820 o nové doplnkové služby, ktoré zvýšia komfort a možnosti jej využitia. Počet bezplatných čísel:
Spoločnosť implementovala v roku 1999 architektúru takzvanej inteligentnej siete, ktorá umožní v druhej polovici roku 2000 poskytovanie ďalších nových služieb s pridanou hodnotou a zároveň kvalitatívny skok v poskytovaní služby bezplatné volania na čísla 0800 a 0820. Podstatou služby audiotex je prerozdelenie výnosov z volaní na audiotexové služby medzi spoločnosť a poskytovateľa služby. Poskytovanie služby audiotex je podmienené získaním licencie Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií. Ponuku audiotexových služieb môžu využívať všetci telefónni účastníci z celej SR. V roku 1999 poskytovalo na základe udelenej licencie audiotexové služby 9 spoločností s celkovými výnosmi 386 mil. Sk. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služba odkazová schránka ST BOX bola
ako doplnok základnej hlasovej služby uvedená na trh v júli 1999. Jej cieľom je
poskytnúť zákazníkom možnosť zaznamenania hlasových a faxových odkazov s
využitím telefónnej siete spoločnosti. V spojení odkazovej služby s telefónnou
linkou zákazníka predstavuje ST BOX efektívnu alternatívu telefónneho záznamníka. Odkazová schránka ST BOX je k dispozícii pre všetkých potenciálnych zákazníkov, v podobe tzv. virtuálnej odkazovej schránky, dokonca aj pre zákazníkov bez vlastnej telefónnej linky. K 31. 12. 1999 bol počet poskytovaných odkazových schránok ST BOX 1462. Stratégiou spoločnosti je poskytnúť odkazovú službu ST BOX ako užitočnú a dostupnú službu, rozširujúcu komfort a možnosti telefonovania, so zámerom výrazne zvýšiť počet zákazníkov. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samozrejmou súčasťou služieb
spoločnosti je pružné a kvalitné spojenie s celým svetom. Svojim zákazníkom
poskytovala spoločnost v uplynulom roku automatický telefónny styk do všetkých
krajín sveta okrem Afganistanu. Za týmto účelom mali 5 149 priamych medzinárodných
telefónnych okruhov s 33 medzinárodnými prevádzkovateľmi v 29 krajinách sveta. Nárast medzinárodnej prevádzky v roku 1999:
Objem odchádzajúcej medzinárodnej telefónnej prevádzky:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Volacia karta ECHO, predplatená karta GLOBAL, SLOVAKIA DIRECT |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Volacia karta ECHO od spoločnosti je
ďalšou úspešnou službou pre cestovateľov, ktorí môžu vďaka nej od 1. 7. 1999
telefonovať na Slovensko zo 42 krajín. Za pol roka od uvedenia služby využilo kartu
ECHO až 20 000 zákazníkov. Spoločnosť mala vo svojom portfóliu ponúkaných služieb v roku 1999 aj predplatenú kartu GLOBAL, ktorá sa spolu s volacou kartou Echo pevne usadila v povedomí cestujúcej verejnosti. A to nielen pri hovoroch zo zahraničia, ale aj v rámci Slovenskej republiky.Karty GLOBAL a ECHO vygenerovali v roku 1999 výnosy v objeme 10, 3 mil.Sk. V roku 1999 bola služba SLOVAKIA DIRECT umožňujúca telefonovať zo zahraničia na Slovensko na účet volaného dostupná už zo 41 krajín. Zákazníci uskutočnili 148 tisíc hovorov, pričom pretelefonovali 513 651 minút. Výnosy zo služby predstavovali 10,5 mil. Sk. SLOVAKIA DIRECT pokrýva takmer všetky najvýznamnejšie krajiny, do ktorých cestujú slovenskí turisti. Pre občanov SR tak predstavuje istotu domova v zahraničí. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služba euroISDN sa pre zákazníkov
spoločnosti stala komerčne dostupnou 1. 7. 1998. Už od komerčného uvedenia si
získala široký okruh zákazníkov, ktorých počet neustále narastá. Z hľadiska
životného cyklu služby môžeme povedať, že služba euroISDN bola v roku 1999 v etape
rozvoja. Počas tohto roku si vďaka integrovanému pripojeniu pre hlasovú, dátovú aj
obrazovú komunikáciu vo vysokej kvalite a rýchlosti získala priazeň najmä v
podnikateľskom segmente. V roku 1999 sa dopyt po službe euroISDN výrazne zvýšil. Prispeli k tomu hlavne marketingové kroky v oblasti cien a štruktúry ponuky služby euroISDN. Ku koncu roka bolo v aktívnom používaní prostredníctvom základných a primárnych prístupov euroISDN 13 386 B - kanálov, čo predstavuje nárast o 10 590 B - kanálov voči roku 1998.
Spoločnosť uskutočnila v roku 1999 niekoľko
marketingových krokov smerujúcich k sprístupneniu služby euroISDN čo najväčšiemu
počtu zákazníkov. Súčasťou spomenutých marketingových aktivít boli zmena
obchodných podmienok, zmena cien poskytovania služby, rozšírenie medzinárodnej
konektivity v kvalite ISDN, podporná predajná akcia v závere roka. Všetky tieto
aktivity zvýšili dopyt po službe euroISDN a ukázali veľký záujem slovenského trhu
o nové technológie a ich využívanie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služba prenájom telekomunikačných
okruhov je v ponuke spoločnosti jednou z najvýnosnejších. Poskytuje zákazníkom
pevné, nekomutované okruhy alebo vedenia na miestnej, medzimestskej a medzinárodnej
úrovni verejnej telekomunikačnej siete. Napriek neustále sa rozširujúcej konkurencii
si spoločnosť hlavne v oblasti prenájmu miestnych okruhov stále udržujú dominantné
postavenie na trhu. Služba prenájom telekomunikačných okruhov je dobre zavedená, patrí medzi stabilné služby s perspektívou rozvoja na najbližšie roky. V súčasnosti prebieha plánovitý útlm prenájmu analógových okruhov, čo zároveň znamená prechod na digitálne okruhy resp. poskytovanie analógových okruhov na digitálnej technológii. Pokles výnosov z analógových okruhov je plne nahradený výnosmi z prenájmu digitálnych okruhov. Celkový objem výnosov dosiahol v roku 1999 1,27 mld. Sk, z ktorých pri počte 1 766 prenajatých okruhov (ročný nárast 496 okruhov) digitálne okruhy tvorili 49 %. Počet analógových okruhov poklesol ku koncu roka na 7 059, pričom výnosy predstavovali 48 %. Zvyšné 3% pripadli na výnosy zo zriadenia, preloženia a zmeny parametrov okruhov. Výnosy prenájmu digitálnych okruhov (v mil.Sk):
Nárast výnosov z prenájmu digitálnych okruhov (v mil. Sk):
V roku 1999 boli najväčším zákazníkom poskytnuté
zľavy z cenníkových cien prenájmu |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Služba Frame Relay je rozvojový produkt,
pričom záujem o neho z roka na rok narastá. Na konci roka 1999 bolo na Slovensku evidovaných spolu 133 prístupových okruhov. Medzi najväčších používateľov služby Frame Relay patria Slovenská pošta, Tronet a PSG. V roku 1999 poskytovala spoločnosť túto službu na celom území Slovenska. Zároveň vybudovali aj prepojenie do Českej republiky. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V rámci poskytovania služieb internetu
zlepšila spoločnosť v roku 1999 kvalitu prevádzky a infraštruktúry siete ST-IP, ako
aj produktové portfólio služieb Slovakia IP (pevné pripojenie)a ST Online (dial up).
Posilnená bola prenosová kapacita do siete Sprint (USA)na 4Mbit, čím spoločnosť
dosiahla koncom roka celkovú internet konektivitu 8 Mbit. Významné aktivity smerované
pre širokú verejnosť v oblasti poskytovania dial up prístupu bez paušálnych
poplatkov mali byť podporou pre rozvoj nových služieb cez internet. V roku 1999 ST zdvojnásobili počet dial-up zákazníkov a počet
zákazníkov služby Slovakia IP zvýšili o 250 %. Týmto dosiahli významný podiel na
trhu a zaradili sa k rozhodujúcim poskytovateľom internetových služieb. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spoločnosť v roku 1999 nepodporovala
komerčné služby na báze ATM. Napriek tomu sa v spolupráci s ATM Fórom aktívne
zúčastňovali programov na využitie technológie ATM v praxi. Príkladom sú
Medzinárodné sympózium ATMTU ’99 v Košiciach, Workshop ATM aplikácií v Bratislave
v decembri 1999, Medzinárodné sympózium ISTEP 2000 zamerané na televzdelávanie a
telemedicínu. V roku 2000 spoločnosť plánuje komerčné zavedenie služieb na báze
ATM. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
S nástupom nových moderných
technológií klesá záujem o využívanie týchto služieb. V roku 1999 bol počet
ďalekopisných staníc 540 s celkovými výnosmi vo výške 3, 8 mil. Sk. Počet
podaných telegramov klesol na 494 tisíc s celkovými výnosmi vo výške 25, 4 mil.Sk. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pohotový prístup k telefónnej službe
umožňuje stále sa rozrastajúca sieť verejných telefónnych automatov. K 31.12.1999
bolo na Slovensku v revádzke 13 723 verejných telefónnych automatov. Z tohto počtu
bolo 6 467 mincových verejných telefónnych automatov (47, 13 %), 6 578 kartových
verejných telefónnych automatov (47, 93 %) a 678 hybridných verejných telefónnych
automatov (4, 94 %). Čistý prírastok predstavoval 548 verejných telefónnych
automatov. V roku 1999 vydala spoločnosť 30 motívov telefónnych kariet s počtom 10, 30, 50, 75 a 100 jednotiek, v celkovom náklade 3, 309 mil.kusov. Výnosy z verejných telefónnych automatov dosiahli v roku 1999 celkovú sumu 811, 5 mil.Sk.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zákazníkom je k dispozícii 82
zákazníckych miest s obchodným označením INFOTEL, rovnomerne rozmiestnených na
území celého Slovenska. V novom "duchu" a v novom modernom dizajne sa začali
budovať v roku 1996, s cieľom priblížiť sa čo najviac súčasným, ako aj
otenciálnym zákazníkom. V ríjemnom prostredí tím špeciálne vyškolených
pracovníkov poskytuje informácie o všetkých produktoch spoločnosti. Zákazníci si tu
môžu služby objednať, zaplatiť telekomunikačný účet, požiadať o výpis
odchádzajúcich volaní, kúpiť koncové telekomunikačné zariadenie, ako aj
oboznámiť sa s novými produktmi a ďalšími aktivitami spoločnosti. V prípade
záujmu pracovníci Infotelu na požiadanie predvedú všetky produkty. Zvýšenú pozornosť a individuálny prístup venuje spoločnosť významným a veľkým zákazníkom. Osobitne vyčlenení pracovníci zabezpečujú komplexnú starostlivosť o tento zákaznícky segment, navrhujú a zabezpečujú komplexné riešenia uspokojovania ich telekomunikačných potrieb.Spomenutému segmentu zákazníkov sú určené aj reprezentačné predvádzacie centrá v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach, kde si môžu vybrané služby odskúšať, overiť ich kvalitu, ako aj získať ďalšie podrobné informácie. Vybrané produkty sú
zákazníkom ponúkané aj prostredníctvom zmluvných predajcov. Touto formou ponúka
spoločnosť telefónne čipové karty, predplatené karty a od roku 1999 aj pripojenie do
Internetu cez analógovú komutovanú linku (ST OnLine), ako aj renajatým okruhom
(Slovakia IP).Koncom roka 1999 k nim pribudla aj služba euroISDN spolu s pripojením do
Internetu v kvalite ISDN. Sieť predajných miest:
|