Vyrocna sprava - 1998
           Obsah
           I. Príhovor generálneho riaditeľa
           II. Predstavenie podniku
           III. Organizácia, vedenie, ľudské zdroje
           IV. Služby a produkty
           V. Modernizácia infraštruktúry
           VI. Ochrana životného prostredia
           VII. Medzinárodné aktivity
           VIII. Účtovná závierka v súhrnnej forme
  IV.   
Služby a produkty Slovenských telekomunikácií
Základné údaje o poskytovaní telekomunikačných služieb
V súlade so strategickým zámerom premeniť Slovenské telekomunikácie na zákaznícky orientovanú firmu, rozvoj v poskytovaní služieb pokračoval aj v roku 1998. Hlavným produktom v portfóliu poskytovaných telekomunikačných služieb je telefónna služba. Počet hlavných telefónnych staníc vzrástol o 147 419 a ku koncu roku 1998 dosiahol viac ako 1,5 milióna hlavných telefónnych staníc. V porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol o 10,6 %. Hustota telefónnych staníc predstavuje 28,5 % na 100 obyvateľov. Výnosy z hlasovej služby dosiahli 14 106 736 tis. Sk, čo predstavuje až 71 % podiel z celkových prevádzkových výnosov. Telefónna služba je teda dominantným zdrojom príjmov podniku. Umožňuje prenos hlasu v miestnom, medzimestskom a medzištátnom spojení. Štandard základnej hlasovej služby zvyšujú doplnkové služby.
Slovenské telekomunikácie vyvíjali v uplynulom roku veľké úsilie pre uspokojenie potrieb zákazníkov v telefónnej službe. V nemalej miere na to poukazuje aj akcia vyhlásená na zníženie ceny za zriadenie telefónnej stanice, ktorá trvala v období od 1. 10. 1998 do 31. 12. 1998. Cena za zriadenie hlavnej telefónnej stanice bola v čase trvania akcie znížená o 50 %. Táto akcia vo veľkej miere odzrkadlila pretrvávajúci dopyt po telefónnych staniciach v pevnej telefónnej sieti a priniesla nové požiadavky na zriadenie 156 000 telefónnych staníc. V dôsledku toho ku koncu roku bolo prijatých takmer 175 000 žiadostí na zriadenie telefónnej stanice. Kvalita a rozsah poskytovaných služieb rastie s digitalizáciou telefónnej siete, ktorá dosiahla hodnotu 62,06 %.
Okrem poskytovaných služieb boli zavádzané aj nové telekomunikačné služby. V rámci poskytovania informačných služieb bola otvorená v októbri bezplatná služba 128 - automatické oznamovanie o prečíslovaní viac ako 200 tisíc telefónnych účastníkov v uzlovom telefónnom obvode Bratislava. Do konca roka bolo na službu 128 uskutočnených viac ako 3,8 mil. volaní.
Ďalšou novou službou bola predplatená karta GLOBAL, ktorou Slovenské telekomunikácie rozšírili 15. apríla 1998 ponuku telefónnych služieb pre cestovný ruch. Prostredníctvom predplatenej karty GLOBAL mali zákazníci možnosť telefonovať na Slovensko z 36 krajín. Táto služba umožňuje telefonovať i zo Slovenska do zahraničia, ale aj v rámci Slovenska a zo zahraničia do tretích krajín.
V roku 1998 začali Slovenské telekomunikácie poskytovať aj službu euroISDN, ktorá bola do konca roku 1998 dostupná vo všetkých krajských mestách a významných sídlach. Prostredníctvom ISDN sa stali zákazníkom dostupné digitálne prenosy dát, široký komfort
v hlasovej komunikácii, ako aj možnosť videokonferencií.
Telekomunikačné služby sú prístupné pre zákazníkov prostredníctvom 81 zákazníckych miest s obchodným označením INFOTEL. Okrem získania informácií o poskytovaných službách, ich objednaní a zaplatení, je vo väčšine možné zakúpiť aj koncové telekomunikačné zariadenia.