|
Predstavenie podniku
Slovenské telekomunikácie, a.s. (ST) sú najväčším poskytovateľom
telekomunikačných služieb v Slovenskej republike. Vlastnia a prevádzkujú
telekomunikačnú sieť pokrývajúcu celú krajinu. Poskytujú miestne, medzimestské a
medzinárodné telefónne služby, služby prenájmu okruhov, dátových sietí, telexové
a telegrafické služby, distribúciu a šírenie rozhlasového a televízneho signálu a
ďalšie telekomunikačné služby.V roku 1996
ST vlastnili 51%-ný podiel v spoločnosti EuroTel Bratislava, s.r.o., ktorá prevádzkuje
mobilnú telefónnu sieť štandardu NMT 450. Táto spoločnosť dostala v roku 1996
licenciu na poskytovanie digitálnej mobilnej telefónnej siete štandardu GSM 900. Koncom
roka 1996 bola transformovaná na akciovú spoločnosť, EuroTel Bratislava, a.s., v
ktorej ST vlastnia 60% podiel.
ST majú 34%-ný podiel v Poštovej banke, a.s., ktorá
podniká ako komerčná banka na území Slovenskej republiky.
Dominantným zdrojom príjmov podniku je telefónna služba,
ktorá predstavuje 80% jeho tržieb. V roku 1996 dosiahol počet zákazníkov telefónnej
služby hodnotu 1246471, z čoho 26% sú podnikateľskí zákazníci a 74% bytoví
zákazníci. Hustota telefonizácie týmto prekročila úroveň 23 hlavných telefónnych
staníc na 100 obyvateľov. Napriek tomu, že saturácia trhu v základnej telefónnej
službe sa predpokladá až o niekoľko rokov, ST si už dnes vytvárajú také podmienky,
aby aj v budúcnosti mohli poskytovať kompletný súbor služieb podľa požiadaviek
zákazníka. Ambíciou podniku je byť v rámci Slovenskej republiky najlepšou voľbou
pre zákazníkov na trhu telekomunikačných služieb a informácií.
ST ako štátny podnik vyvíja samostatnú podnikateľskú
činnosť v oblasti telekomunikácií. V roku 1996 sa vedenie podniku a vláda Slovenskej
republiky (SR) rozhodli zmeniť súčasnú právnu formu ST zo štátneho podniku na
akciovú spoločnosť. V súlade s legislatívou SR budú aktíva podniku presunuté do
novovytvorenej akciovej spoločnosti. V blízkej budúcnosti sa očakáva vstup
strategického partnera, od ktorého sa okrem kapitálovej injekcie očakáva tiež
poskytnutie odborných riadiacich a technických znalostí na zvýšenie efektívnosti
podniku s cieľom pripraviť sa na nástup konkurencie a tiež získanie prístupu na
globálne informačné a finančné trhy. |