![]() |
![]() |
![]() |
Za všetkými dosiahnutými úspechmi v liberalizovanom prostredí sú naši zamestnanci. Mnohí z nich sú v dennom kontakte s našimi zákazníkmi. Kladieme dôraz na ich vzdelávanie a profesionalitu, pretože oni sú stelesnením novej značky Slovak Telecom a jej firemných hodnôt. Reštrukturalizácia V roku 2003 pokračoval proces reštrukturalizácie našej spoločnosti. Priemerný prepočítaný stav zamestnancov v roku 2003 bol 8 094 pracovníkov. Zefektívňovali sme kľúčové oblasti nášho podnikania a došlo aj k znižovaniu počtu zamestnancov. Odchádzajúcim zamestnancom sme aktívne pomáhali pri hľadaní nového uplatnenia viacerými nástrojmi – napríklad rekvalifikáciou, poradenstvom, kompenzáciami. Pre zamestnancov uvoľnených z dôvodu organizačných zmien sme pripravili 1 763 rekvalifikačných kurzov, čím sme výrazne prispeli k zvýšeniu ich možností uplatniť sa na trhu práce. Všetky spomínané aktivity prispeli k tomu, že z radov našich bývalých pracovníkov bolo na úradoch práce ku koncu roka registrovaných menej ako 150 nezamestnaných.
Podporujeme vlastný rozvoj Spĺňanie novej firemnej vízie sme sa usilovali podporovať profesionálnym riadením a rozvojom ľudských zdrojov. V roku 2003 sa menila veková i vzdelanostná štruktúra našich zamestnancov, tretina z nich mala vysokoškolské vzdelanie a priemerný vek bol nižší ako 40 rokov. Ženy tvorili 40 % nášho veľkého pracovného tímu, vo vyšších manažérskych pozíciách mali 16-percentné zastúpenie. Pre našich riadiacich pracovníkov máme dlhodobo cielené rozvojové programy. Preškolili sme približne 800 manažérov v programe Úspešný manažér zmeny. Zároveň sme si pre seniorské a juniorské manažérske pozície pripravovali vlastných pracovníkov s vysokým manažérskym potenciálom. Organizovali sme pre nich rozvojové centrá, workshopy, tréningové programy a poskytli sme im 360-stupňové spätné väzby.
Odbornosť je základom našej profesionality Venovali sme veľkú pozornosť a investície rozvoju a prehlbovaniu vedomostí a zručností našich odborníkov, ako aj zvyšovaniu manažérskych kompetencií riadiacich pracovníkov. Do rozvoja zamestnancov v roku 2003 sme investovali viac ako 48 miliónov Sk a zorganizovali 2 751 tréningov. Každý zamestnanec sa priemerne vzdelával 6,3 tréningových dní. Zvýšili sme kvalitu výučby anglického jazyka zameraním sa na odbornú angličtinu. Školenia boli zamerané aj na rozvoj prezentačných a komunikačných zručností, projektového riadenia, ako aj oboznamovanie s novými produktmi spoločnosti. Firemná identita a kultúra Zmeny počas roka 2003 vplývali na postupné stotožnenie sa zamestnancov s novou firemnou kultúrou. Uplatňovanie firemných hodnôt, zákaznícka orientácia a zvyšovanie úrovne riadiacej práce mali dosah na každé pracovné miesto. V pokračujúcom projekte Zmena firemnej kultúry preškolili naši interní lektori všetkých 1 600 zamestnancov, ktorí prichádzali priamo alebo telefonicky do kontaktu so zákazníkmi. Pri našej práci sme sa riadili Etickým kódexom zamestnancov a Štandardmi správania k interným aj externým zákazníkom. Vyberáme najlepších Vo výberovom procese sme veľkú pozornosť venovali najmä manažérom a pracovníkom v priamom kontakte so zákazníkmi. Poskytli sme rovnaké možnosti interným aj externým kandidátom. V uplynulom roku obsadili naši zamestnanci 60 % nových pozícií.
Potenciálnych zamestnancov oslovujeme prostredníctvom prezentácií – Národné dni kariéry a programov zameraných na spoluprácu so školami. V roku 2003 sme umožnili diplomovú prax a konzultácie dvadsiatim budúcim vysokoškolským absolventom. Odmeňovanie za prácu Uskutočnili sme intenzívnu internú informačnú kampaň o princípoch a prvkoch nového jednotného systému odmeňovania, ktorý bol zavedený v júli 2002 s cieľom odmeňovať za výkon. Do prevádzky boli spustené intranetové aplikácie s hodnotením a odmeňovaním zamestnancov. Dosiahli sme tým presnosť a urýchlenie spracovania údajov a zároveň sme znížili administratívnu náročnosť. Základné mzdy zamestnancov sa zvýšili v priemere o 10,3 %, čím sme sa – v porovnaní so slovenskými i zahraničnými spoločnosťami na Slovensku – stali atraktívnou a konkurencieschopnou firmou na trhu práce. Internými zdrojmi sme pripravili a zaviedli nový flexibilný systém benefitov, ktoré si zamestnanci môžu vybrať podľa vlastných priorít prostredníctvom portálovej aplikácie. Začíname s teleworkom V roku 2003 sme stanovili pravidlá pracovnoprávnych vzťahov pre prácu v režime telework (práca vykonávaná aj mimo priestorov zamestnávateľa). Prví zamestnanci začali pracovať v oblasti zriaďovania a prevádzkovania služieb. Chceme byť stále lepší Cena Združenia pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov za prínos v oblasti a za rozvojové projekty za rok 2003 je dôkazom, že ideme správnou cestou. V zmysle novej firemnej vízie a pod novou firemnou značkou chceme naďalej skvalitňovať a zefektívňovať štruktúru našich zamestnancov, vytvárať im zaujímavé a podnetné pracovné prostredie, aby výsledky našej práce dosahovali európsku úroveň. Aj týmto chceme prispieť ku kvalitnejšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníka. |
![]() |