![]() |
![]() |
![]() |
Rok 2003 bol rokom liberalizácie, ku ktorej došlo podľa existujúcej právnej úpravy 1. januára 2003. K tomuto dátumu bola liberalizovaná oblasť základnej hlasovej služby. Pre občanov Slovenska z tejto zmeny vyplynulo právo zvoliť si telekomunikačného operátora, ktorý im bude poskytovať základnú hlasovú službu. Rokovali sme o prepojení sietí V procese liberalizácie telekomunikačného trhu sme zohrali aktívnu úlohu. Zo Zákona o telekomunikáciách č.195/2000 Z. z. nám vyplynula povinnosť umožniť prepojenie svojej telekomunikačnej siete so sieťami ostatných operátorov. Už začiatkom roka 2003 dostal Telekomunikačný úrad Slovenskej republiky z našej strany návrh Referenčnej ponuky prepojenia. Tá bola základom pre rokovania o prepojení sietí na poskytovanie hlasových služieb s alternatívnymi operátormi, v rámci ktorých bol každému oprávnenému žiadateľovi o prepojenie predložený návrh zmluvy o prepojení. Prvá dohoda bola podpísaná so spoločnosťou ConnSpec Telekom, s.r.o., dňa 25. novembra 2003. Legislatívne zmeny Výsledkom mnohých parlamentných rokovaní o telekomunikačnom sektore bolo prijatie nového Zákona o elektronických komunikáciách, ktorý 3. decembra 2003 schválila Národná rada Slovenskej republiky a nadobudol účinnosť 1. januára 2004. Hlavným cieľom zákona bola implementácia nového regulačného rámca Európskej únie do slovenského práva a odstránenie nedostatkov v platnej telekomunikačnej legislatíve. Zákon o elektronických komunikáciách novým spôsobom zadefinoval povinnosti ukladané spoločnostiam s významným vplyvom na relevantnom trhu, napr. uvoľnenie prístupu k miestnym vedeniam, vydanie referenčnej ponuky na prístup alebo prepojenie či na prenájom okruhov, ako aj spôsob, akým Telekomunikačný úrad SR určí spoločnosti s významným vplyvom na relevantnom trhu. Zákon taktiež rozšíril pôsobnosť a posilnil postavenie Telekomunikačného úradu SR. Schválená právna norma však ponechala financovanie úradu v rámci rozpočtovej kapitoly Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, čo sa niekoľkokrát stalo predmetom kritiky Európskej únie. Stabilná pozícia na trhu V priebehu roka 2003 sme strategickým otázkam venovali zvýšenú pozornosť vzhľadom na očakávané zmeny v regulačnej oblasti, rast konkurencie na trhu hlasových služieb, ako aj saturáciu mobilného trhu. Do implementácie strategického smerovania „Útok na trh – Kvalitný výkon – ST tím“ sa zapojil každý z nás. Pre lepšie uspokojenie potrieb našich zákazníkov sme uviedli do života IP (Internet Protocol) stratégiu, skrátili zriaďovacie termíny a výrazným spôsobom sme zlepšili kvalitu poskytovaných služieb. Pri tom všetkom sme nezabudli na pokračovanie v zmenách firemnej kultúry s cieľom vytvoriť jednoliaty profesionálny tím pracovníkov, ktorý je vďaka moderným komunikačným technológiám najväčšou devízou našej firmy v porovnaní s konkurenciou. Prípravy na zmenu obchodného mena a firemnej identity Od polovice roku 2003 sa naša spoločnosť pripravovala na zmenu obchodného mena, loga spoločnosti a zavedenia novovytvorenej firemnej identity. Zmenou identity nám išlo predovšetkým o to, aby nás zákazníci začali vnímať ako poskytovateľa komplexných komunikačných služieb pre všetky skupiny zákazníkov. Dôvod bol jednoduchý – chceli sme, aby si zákazníci spomedzi operátorov vybrali práve nás – naše produkty a služby. Tomuto cieľu bol podriadený nielen projekt Firemnej značky, ale celý dlhodobý proces zmien v našej spoločnosti. Nové výzvy v roku 2004 Vďaka schválenému Zákonu o elektronických komunikáciách očakávame, že konkurencia bude omnoho aktívnejšia ako doteraz. Čaká nás tiež rozširovanie pokrytia územia Slovenskej republiky technológiou DSL. Jednou z najnáročnejších úloh, ktorú nám stanovili akcionári, je dosiahnutie 100-percentnej digitalizácie siete. Vstup Slovenska do Európskej únie v máji 2004 bude nepochybne významným medzníkom, ktorý ovplyvní dianie aj na telekomunikačnom trhu. |
![]() |