Využívame výkonné informačné technológie

Rok 2003 sa niesol v znamení liberalizácie telekomunikačného trhu. Pripravovali sme sa na prepojenie sietí a silnejúcu konkurenciu zo strany ostatných operátorov. To všetko malo veľký vplyv na architektúru informačných technológií (IT) našej spoločnosti. Realizovali sme niekoľko náročných projektov, predovšetkým v oblasti fakturácie za prepojenie, poskytovania služieb a predaja. Okrem tohto sme museli konsolidovať a stabilizovať funkčnosť systémov, ktoré boli v rekordnom čase uvedené do prevádzky ešte v roku 2002.

Príprava systémov a procesov na liberalizáciu

V priebehu roku 2003 sme podnikli všetky nevyhnutné kroky na to, aby mohli byť na trh uvedené produkty národného a medzinárodného prepojenia. Tie vyplynuli z našej Referenčnej ponuky prepojenia, ktorú sme predložili Telekomunikačnému úradu SR v januári 2003. Koncom roka 2003 sme podpísali prvú prepojovaciu zmluvu a všetci existujúci partneri – mobilní a medzinárodní operátori – boli presunutí do nových fakturačných systémov na pripojenie. Tým sa podarilo omnoho lepšie sledovať smerovanie telekomunikačnej prevádzky, výnosy a marže a prispôsobiť svoje plány vývoju v týchto oblastiach.

Poskytovanie služieb

V roku 2003 sme začali uvádzať do prevádzky nové automatizované systémy poskytovania služieb na území celého Slovenska. Proces sme začali v marci v Trenčíne, v máji nasledovala Bratislava a do konca roka bola pokrytá väčšina územia Slovenska. Okrem zníženia nákladov priniesli tieto nové systémy aj lepšiu prehľadnosť a automatizáciu procesov poskytovania služieb našej spoločnosti. Vďaka úzkej spolupráci odborov zaoberajúcich sa sieťovou infraštruktúrou, starostlivosťou o zákazníka, predajom a informačnými technológiami sme zlepšili kvalitu a skrátili časy poskytovania služieb. Za implementáciu nového fakturačného systému sme v telekomunikačnej kategórii získali ocenenie World Billing Award na 7. ročníku svetovej konferencie Billing Systems 2003 v Londýne.

Konsolidácia a stabilizácia

Na začiatku roka 2003 sme úspešne vyriešili úlohy v oblasti fakturácie za poskytnuté telekomunikačné služby. V predchádzajúcom období prešla celá infraštruktúra, ako aj množstvo systémov najväčšími zmenami za celé desaťročie, a preto bolo vzhľadom na narastajúcu konkurenciu nevyhnutné zlepšiť túto situáciu. Dobudovaním organizačnej štruktúry úseku IT a vytvorením infraštruktúry pre úplne nové dátové centrá na svetovej úrovni sme významne zlepšili úroveň a kvalitu prevádzky IT. Všetky dôležité systémy IT Slovenska sme presunuli do spomínaných dátových centier a nová štruktúra pre procesy bola upravená tak, aby spĺňala stanovené úrovne poskytovania služieb. Všetky činnosti IT sú už v súčasnosti pokryté dohodami o úrovni poskytovaných služieb (SLA – Service Level Agreement), ktoré boli uzavreté s ostatnými úsekmi spoločnosti. Kvalita riadenia fakturácie a prevádzky sa v priebehu druhej polovice roka 2003 dostala na úroveň najlepších vo svojej triede. Naďalej pokračujeme v zlepšovaní, pretože s konkurenciou za pätami sa nechceme stať len jednou z najlepších firiem, ale práve tou najlepšou.

Naďalej budeme skvalitňovať služby

V roku 2004 budeme pokračovať v dokončovaní svojej architektúry IT, pričom sa výrazne zameriame na zlepšovanie obchodného know-how a poskytovania služieb. Nové systémy nám umožnia sledovať a veľmi rýchlo analyzovať výkon spoločnosti a prispôsobiť mu všetky ďalšie kroky. Poskytovanie služieb sa ešte viac zautomatizuje a riadenie zabezpečovania úrovní služieb pre zákaznícke riešenia sa stane bežným štandardom našej spoločnosti.