Neustále sa zdokonaľujeme

Za všetkými dosiahnutými úspechmi v liberalizovanom prostredí sú naši zamestnanci. Mnohí z nich sú v dennom kontakte s našimi zákazníkmi. Kladieme dôraz na ich vzdelávanie a profesionalitu, pretože oni sú stelesnením novej značky Slovak Telecom a jej firemných hodnôt.

Reštrukturalizácia

V roku 2003 pokračoval proces reštrukturalizácie našej spoločnosti. Priemerný prepočítaný stav zamestnancov v roku 2003 bol 8 094 pracovníkov. Zefektívňovali sme kľúčové oblasti nášho podnikania a došlo aj k znižovaniu počtu zamestnancov. Odchádzajúcim zamestnancom sme aktívne pomáhali pri hľadaní nového uplatnenia viacerými nástrojmi – napríklad rekvalifikáciou, poradenstvom, kompenzáciami. Pre zamestnancov uvoľnených z dôvodu organizačných zmien sme pripravili 1 763 rekvalifikačných kurzov, čím sme výrazne prispeli k zvýšeniu ich možností uplatniť sa na trhu práce. Všetky spomínané aktivity prispeli k tomu, že z radov našich bývalých pracovníkov bolo na úradoch práce ku koncu roka registrovaných menej ako 150 nezamestnaných.

Priemerný prepočítaný stav zamestnancov

Podporujeme vlastný rozvoj

Spĺňanie novej firemnej vízie sme sa usilovali podporovať profesionálnym riadením a rozvojom ľudských zdrojov. V roku 2003 sa menila veková i vzdelanostná štruktúra našich zamestnancov, tretina z nich mala vysokoškolské vzdelanie a priemerný vek bol nižší ako 40 rokov. Ženy tvorili 40 % nášho veľkého pracovného tímu, vo vyšších manažérskych pozíciách mali 16-percentné zastúpenie.

Pre našich riadiacich pracovníkov máme dlhodobo cielené rozvojové programy. Preškolili sme približne 800 manažérov v programe Úspešný manažér zmeny. Zároveň sme si pre seniorské a juniorské manažérske pozície pripravovali vlastných pracovníkov s vysokým manažérskym potenciálom. Organizovali sme pre nich rozvojové centrá, workshopy, tréningové programy a poskytli sme im 360-stupňové spätné väzby.

Vzdelanostná štruktúra zamestnancov (%)

Odbornosť je základom našej profesionality

Venovali sme veľkú pozornosť a investície rozvoju a prehlbovaniu vedomostí a zručností našich odborníkov, ako aj zvyšovaniu manažérskych kompetencií riadiacich pracovníkov. Do rozvoja zamestnancov v roku 2003 sme investovali viac ako 48 miliónov Sk a zorganizovali 2 751 tréningov. Každý zamestnanec sa priemerne vzdelával 6,3 tréningových dní. Zvýšili sme kvalitu výučby anglického jazyka zameraním sa na odbornú angličtinu. Školenia boli zamerané aj na rozvoj prezentačných a komunikačných zručností, projektového riadenia, ako aj oboznamovanie s novými produktmi spoločnosti.

Firemná identita a kultúra

Zmeny počas roka 2003 vplývali na postupné stotožnenie sa zamestnancov s novou firemnou kultúrou. Uplatňovanie firemných hodnôt, zákaznícka orientácia a zvyšovanie úrovne riadiacej práce mali dosah na každé pracovné miesto. V pokračujúcom projekte Zmena firemnej kultúry preškolili naši interní lektori všetkých 1 600 zamestnancov, ktorí prichádzali priamo alebo telefonicky do kontaktu so zákazníkmi. Pri našej práci sme sa riadili Etickým kódexom zamestnancov a Štandardmi správania k interným aj externým zákazníkom.

Vyberáme najlepších

Vo výberovom procese sme veľkú pozornosť venovali najmä manažérom a pracovníkom v priamom kontakte so zákazníkmi. Poskytli sme rovnaké možnosti interným aj externým kandidátom. V uplynulom roku obsadili naši zamestnanci 60 % nových pozícií.

Veková štruktúra zamestnancov (%)

Potenciálnych zamestnancov oslovujeme prostredníctvom prezentácií – Národné dni kariéry a programov zameraných na spoluprácu so školami. V roku 2003 sme umožnili diplomovú prax a konzultácie dvadsiatim budúcim vysokoškolským absolventom.

Odmeňovanie za prácu

Uskutočnili sme intenzívnu internú informačnú kampaň o princípoch a prvkoch nového jednotného systému odmeňovania, ktorý bol zavedený v júli 2002 s cieľom odmeňovať za výkon. Do prevádzky boli spustené intranetové aplikácie s hodnotením a odmeňovaním zamestnancov. Dosiahli sme tým presnosť a urýchlenie spracovania údajov a zároveň sme znížili administratívnu náročnosť. Základné mzdy zamestnancov sa zvýšili v priemere o 10,3 %, čím sme sa – v porovnaní so slovenskými i zahraničnými spoločnosťami na Slovensku – stali atraktívnou a konkurencieschopnou firmou na trhu práce.

Internými zdrojmi sme pripravili a zaviedli nový flexibilný systém benefitov, ktoré si zamestnanci môžu vybrať podľa vlastných priorít prostredníctvom portálovej aplikácie.

Začíname s teleworkom

V roku 2003 sme stanovili pravidlá pracovnoprávnych vzťahov pre prácu v režime telework (práca vykonávaná aj mimo priestorov zamestnávateľa). Prví zamestnanci začali pracovať v oblasti zriaďovania a prevádzkovania služieb.

Chceme byť stále lepší

Cena Združenia pre riadenie a rozvoj ľudských zdrojov za prínos v oblasti a za rozvojové projekty za rok 2003 je dôkazom, že ideme správnou cestou. V zmysle novej firemnej vízie a pod novou firemnou značkou chceme naďalej skvalitňovať a zefektívňovať štruktúru našich zamestnancov, vytvárať im zaujímavé a podnetné pracovné prostredie, aby výsledky našej práce dosahovali európsku úroveň. Aj týmto chceme prispieť ku kvalitnejšiemu uspokojovaniu potrieb zákazníka.