![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
1. január 2003 priniesol liberalizáciu telekomunikačného trhu na Slovensku. Očakávali sme, že na trhu začnú pôsobiť nové subjekty ponúkajúce širokú škálu telekomunikačných služieb a riešení predovšetkým v segmente firemných zákazníkov. Naša spoločnosť sa na zrušenie výsadného postavenia v oblasti pevných hlasových služieb pripravovala dlhodobo – splnila všetky legislatívne požiadavky a zároveň vytvorila základ pre poskytovanie nových, moderných telekomunikačných riešení. Zároveň sme, v snahe splniť nevyhnutnú podmienku úplnej liberalizácie telekomunikačného trhu, rokovali s operátormi o prepojení sietí. Výsledkom nášho snaženia bol podpis prvej prepojovacej zmluvy koncom roka. V rámci rokovaní bolo naším cieľom podporiť hospodársku súťaž založenú na infraštruktúre. Inými slovami, aby aj ďalší operátori investovali do vlastnej infraštruktúry a vytvorila sa tak spravodlivá hospodárska súťaž. Ak rok 2002 bol rokom zmien v našej spoločnosti, rok 2003 bol určite rokom celkovej stabilizácie vo všetkých oblastiach nášho pôsobenia. Napriek konkurenčnému prostrediu dokazujú finančné výsledky spoločnosti stabilný a udržateľný vývoj. Ziskovosť meraná ukazovateľom marža EBITDA len mierne klesla z 49,8 % v roku 2002 na 47,3 % v roku 2003, v porovnaní s 47,4 % v roku 2001. Naše kapitálové investície a finančné plány boli a zostávajú zamerané na ďalšiu digitalizáciu pevnej siete s osobitným dôrazom na dátové a IP služby. V silnejúcej konkurencii mobilných operátorov na trhu hlasovej služby sa nám podarilo výrazne zvýšiť úspešnosť našich predajných aktivít najmä v segmente firemných zákazníkov a zároveň skvalitniť všetky naše prevádzkové činnosti. Našou stratégiou bolo prinášanie inovatívnych produktov v oblasti komunikačných a internetových služieb a neustále zlepšovanie starostlivosti. Výsledkom tejto snahy bolo výrazné zlepšenie indexu spokojnosti našich zákazníkov v bytovom aj firemnom segmente, pričom tento index je hodnotený na základe medzinárodne platných kritérií. V uplynulom roku sme umožnili našim priamym zákazníkom, ale aj ostatným poskytovateľom internetových služieb využívať benefity širokopásmovej internetovej technológie ADSL. Na zvyšujúce sa nároky firemných zákazníkov sme odpovedali uvedením modernej technológie MPLS, ktorá umožňuje efektívnejším spôsobom realizovať konvergenciu hlasových a dátových prenosov. Intenzívne sme pracovali aj na zvýšení miery digitalizácie siete tak, aby sme plnú digitalizáciu zabezpečili do konca roka 2004. Stratégiu rozvoja našej vlastnej sieťovej infraštruktúry ovplyvnil nástup IP technológií a naša spoločnosť sa podujala v rámci skupiny Deutsche Telekom AG urobiť pilotnú implementáciu siete typu NGN. Vyvrcholením dlhodobých pozitívnych zmien v oblasti produktového portfólia a ponúkaných služieb, v oblasti starostlivosti o zákazníka a efektívnejšieho fungovania spoločnosti bolo rozhodnutie zmeniť jej obchodné meno a zaviesť novú firemnú identitu. Veríme, že nová firemná značka bude veľmi silným komunikačným nástrojom a umožní upevniť vzťah našej spoločnosti so zákazníkmi. V roku 2003 sme sa významným spôsobom podieľali na podpore projektov a aktivít v oblasti charity, humanity či vzdelávania. Navyše sme podporili množstvo výnimočných projektov v oblasti kultúry a športu. V budúcnosti budeme vyhľadávať proeurópske príležitosti, aby sme ako súčasť nadnárodnej spoločnosti boli vzorným korporátnym občanom. Rád by som sa poďakoval všetkým zamestnancom za úsilie a prácu vykonanú v tomto roku a verím, že sa nám spoločnými silami podarí úspešne splniť našu novú víziu – byť najspoľahlivejšou a na zákazníka orientovanou spoločnosťou, ktorá spája komunikačný a informačný svet a prispieva tak k pozitívnemu vývoju Slovenskej republiky a kvality života v nej.
Ing. Miroslav Majoroš |
![]() |