 |
 |
Dr. Mark von Lillienskiold,
poverený zastupovaním
funkcie prezident/CEO |
|
Keď sme stáli na začiatku roku 2002, vedeli sme, že nás čaká náročné
a zároveň veľmi dynamické obdobie. Bol to posledný rok pred plnou
liberalizáciou telekomunikačného trhu. Mali sme s ním skúsenosti
v oblasti dátových a on-line služieb, ktoré už boli liberalizované.
V porovnaní s ostatnými európskymi krajinami nás čakalo však pomerne
krátke obdobie na vykonanie dôkladnej prípravy na liberalizáciu
trhu pevných telefónnych liniek.
Okrem týchto príprav sme však pokračovali aj v zmene klasickej
telekomunikačnej spoločnosti na modernú, zákaznícky orientovanú
firmu. Nástroje na túto zmenu boli obsiahnuté v našich najvýznamnejších
projektoch. Patrili medzi ne zameranie sa na kľúčové oblasti
podnikania, s tým súvisiaca reštrukturalizácia a reorganizácia
spoločnosti, produktová inovácia, zavedenie nových nástrojov
pre starostlivosť o zákazníka a zlepšenie predajných kanálov.
Zároveň sme dokázali začať uskutočňovať projekt, zameraný
na rozvoj informatizácie spoločnosti - eSlovakia.
Uplynulý rok hodnotím ako výnimočný najmä z pohľadu zásadných produktových
inovácií. Slovenské telekomunikácie, a.s., ako jeden z prvých telekomunikačných
operátorov pevných liniek v Európe implementovali pre svojich zákazníkov
sekundovú tarifikáciu po prvej minúte. Jej zavedenie bolo nevyhnutným
predpokladom pre vybudovanie moderného portfólia telekomunikačných
produktov. Starostlivosť o zákazníkov sme zlepšovali prostredníctvom
nových predajných kanálov, Infotelov a moderných Telefonických centier
služieb zákazníkom.
Tieto zmeny a úspechy bolo možné uskutočniť len vďaka tímu skúsených
a kvalifikovaných pracovníkov, ktorým venujeme svoju stálu pozornosť.
Tým, že naše firemné hodnoty skutočne žijú, nám pomáhajú stať sa
ešte lepšími.
Rok 2002 dokázal, že Slovenské telekomunikácie, a.s., majú v sebe
potenciál byť modernou telekomunikačnou spoločnosťou, ktorá má veľký
význam nielen pre našich zákazníkov a zamestnancov, ale najmä pre
slovenské hospodárstvo. Pre jeho dobré fungovanie je dôležité, aby
malo čo najviac firiem, ktorých atribútmi sú konkurencieschopnosť
produktov a služieb a finančná stabilita. Slovenské telekomunikácie,
a.s., medzi takéto spoločnosti rozhodne patria. Stratégia Slovenských
telekomunikácií, a.s., zaznamenáva prvé úspechy, pretože výška EBITDA
marže sa vďaka krokom zvyšujúcim produktivitu a efektivitu našej
spoločnosti sústavne zlepšuje, pričom v roku 2002 sme dosiahli úroveň
49,8 %, kým v roku 2001 47,4 % a v roku 2000 41,0 %. Aj v roku 2002
patrili Slovenské telekomunikácie, a.s., medzi najväčších zamestnávateľov
a boli jedným z najväčších platiteľov daní.
Slovenské telekomunikácie, a.s., majú pred sebou jednoznačný cieľ
- byť vedúcou telekomunikačnou spoločnosťou, ktorá svojim zákazníkom
bude aj naďalej poskytovať moderné služby a konkurencieschopné produkty
a služby.
|

Dr. Mark von Lillienskiold,
poverený zastupovaním funkcie prezident/CEO
Slovenských telekomunikácií, a.s.
|
|