očakávanie

[zmeny tvoria budúcnosť]

Dokončili sme projekty, ktoré mali strategický
význam pre to, aby sme si naďalej udržali
vedúce postavenie a stali sa modernou
telekomunikačnou spoločnosťou.
Jedným z najdôležitejších projektov
bola príprava na plne liberalizovaný trh.

Správna stratégia

V roku 2002 vyvrcholil proces transformácie spoločnosti na trhovo a zákaznícky orientovanú telekomunikačnú spoločnosť. Priniesol so sebou zmeny strategického významu v oblasti riadenia spoločnosti, vývoja a ponuky produktov a služieb, organizačnej štruktúry a politiky zamestnanosti. Bola stanovená stratégia ďalšieho rozvoja všetkých oblastí, v ktorých Slovenské telekomunikácie, a.s., pôsobia, t. j. oblasť pevných telefónnych liniek, dátová komunikácia a on-line služby, a to tak, aby sa čo najlepšie mohol využiť potenciál ich ďalšieho rastu.

Úspešné oblasti zmeny

Medzi najdôležitejšie zmeny zamerané na interné prostredie patrila úplná centralizácia všetkých oblastí našej činnosti a výrazné zvýšenie efektívnosti. Predajom odštepného závodu Slovenské telekomunikácie, a.s., Telemont, o.z., sme sa sústredili na podstatu nášho podnikania. Aktivity zamerané na našich zákazníkov tvorili dôležitú súčasť prípravy na plne liberalizovaný trh a s tým súvisiacu konkurenciu. Priniesli sme im nové produkty, služby, nový fakturačný systém a moderné spôsoby priamej aj nepriamej komunikácie.

Komplexná príprava na plne liberalizovaný trh

Do prípravy na plne liberalizovaný telekomunikačný trh sa zapojil každý z nás, na každej úrovni riadenia. Zohľadňovali sme nielen všetky požiadavky zákona o telekomunikáciách a súvisiacich právnych predpisov, ale využívali sme aj skúsenosti telekomunikačných operátorov pevných liniek v okolitých krajinách. Príprava bola zameraná najmä na splnenie legislatívnych požiadaviek, na technickú pripravenosť v oblasti prepojenia, na vybudovanie tímu kvalifikovaných odborníkov, potrebných na poskytovanie služieb súvisiacich s požiadavkami stanovenými v zákone o telekomunikáciách, ďalej na vytvorenie konkurencieschopného portfólia produktov a služieb.

Výsledkom je, že Slovenské telekomunikácie, a.s., k 1. januáru 2003 splnili zákonné požiadavky a zároveň vytvorili základ pre poskytovanie nových, moderných služieb.

Očakávame nové výzvy

Vieme, že liberalizácia prinesie nové výzvy a možnosti. Aj v tomto novom prostredí chceme mať vedúce postavenie na trhu vo všetkých oblastiach svojich podnikateľských aktivít. Aby sme to dosiahli, budeme pokračovať v našej hlavnej stratégii, ktorej centrom je zákazník. To, čo sme mu vždy poskytovali a budeme stále zdokonaľovať, je kvalita a spoľahlivosť našich služieb. Vieme, že len moderné a inovatívne prístupy v oblasti služieb pevných liniek sú kľúčom k úspechu. Využijeme potenciál rastu v napredujúcej oblasti dátovej komunikácie a on-line služieb a budeme nachádzať nové možnosti jeho využitia. Potvrdilo sa nám, že vieme efektívne pracovať s nákladmi a tak zvyšovať ziskovosť. Každé zmeny potrebujú tých, ktorí ich uskutočňujú, preto je naša pozornosť zameraná aj na stabilizáciu a rozvíjanie tímu kvalifikovaných a motivovaných pracovníkov.