Dr. Mark von Lillienskiold,
poverený zastupovaním
funkcie prezident/CEO
 

Keď sme stáli na začiatku roku 2002, vedeli sme, že nás čaká náročné a zároveň veľmi dynamické obdobie. Bol to posledný rok pred plnou liberalizáciou telekomunikačného trhu. Mali sme s ním skúsenosti v oblasti dátových a on-line služieb, ktoré už boli liberalizované. V porovnaní s ostatnými európskymi krajinami nás čakalo však pomerne krátke obdobie na vykonanie dôkladnej prípravy na liberalizáciu trhu pevných telefónnych liniek.

Okrem týchto príprav sme však pokračovali aj v zmene klasickej telekomunikačnej spoločnosti na modernú, zákaznícky orientovanú firmu. Nástroje na túto zmenu boli obsiahnuté v našich najvýznamnejších projektoch. Patrili medzi ne zameranie sa na kľúčové oblasti podnikania, s tým súvisiaca reštrukturalizácia a reorganizácia spoločnosti, produktová inovácia, zavedenie nových nástrojov pre starostlivosť o zákazníka a zlepšenie predajných kanálov. Zároveň sme dokázali začať uskutočňovať projekt, zameraný na rozvoj informatizácie spoločnosti - eSlovakia.

Uplynulý rok hodnotím ako výnimočný najmä z pohľadu zásadných produktových inovácií. Slovenské telekomunikácie, a.s., ako jeden z prvých telekomunikačných operátorov pevných liniek v Európe implementovali pre svojich zákazníkov sekundovú tarifikáciu po prvej minúte. Jej zavedenie bolo nevyhnutným predpokladom pre vybudovanie moderného portfólia telekomunikačných produktov. Starostlivosť o zákazníkov sme zlepšovali prostredníctvom nových predajných kanálov, Infotelov a moderných Telefonických centier služieb zákazníkom.

Tieto zmeny a úspechy bolo možné uskutočniť len vďaka tímu skúsených a kvalifikovaných pracovníkov, ktorým venujeme svoju stálu pozornosť. Tým, že naše firemné hodnoty skutočne žijú, nám pomáhajú stať sa ešte lepšími.

Rok 2002 dokázal, že Slovenské telekomunikácie, a.s., majú v sebe potenciál byť modernou telekomunikačnou spoločnosťou, ktorá má veľký význam nielen pre našich zákazníkov a zamestnancov, ale najmä pre slovenské hospodárstvo. Pre jeho dobré fungovanie je dôležité, aby malo čo najviac firiem, ktorých atribútmi sú konkurencieschopnosť produktov a služieb a finančná stabilita. Slovenské telekomunikácie, a.s., medzi takéto spoločnosti rozhodne patria. Stratégia Slovenských telekomunikácií, a.s., zaznamenáva prvé úspechy, pretože výška EBITDA marže sa vďaka krokom zvyšujúcim produktivitu a efektivitu našej spoločnosti sústavne zlepšuje, pričom v roku 2002 sme dosiahli úroveň 49,8 %, kým v roku 2001 47,4 % a v roku 2000 41,0 %. Aj v roku 2002 patrili Slovenské telekomunikácie, a.s., medzi najväčších zamestnávateľov a boli jedným z najväčších platiteľov daní.

Slovenské telekomunikácie, a.s., majú pred sebou jednoznačný cieľ - byť vedúcou telekomunikačnou spoločnosťou, ktorá svojim zákazníkom bude aj naďalej poskytovať moderné služby a konkurencieschopné produkty a služby.

 


Dr. Mark von Lillienskiold,
poverený zastupovaním funkcie prezident/CEO
Slovenských telekomunikácií, a.s.