Obsah | << Predchádzajúca kapitola | Výročná správa 2001 |
B. Poskytnuté produkty a služby
3. Dátové služby
Zákazníci sa zaujímali predovšetkým o riešenia, ktoré plne uspokojujú ich zvýšené nároky na komunikáciu, ako sú napr. pripojenie na internet, rozvoj privátnych sietí, zabezpečenie vnútroštátnych i medzinárodných vysokorýchlostných spojení a vzájomné prepojenie sietí telekomunikačných operátorov. Z hľadiska ekonomických ukazovateľov patria služby Prenajatých okruhov k najdôležitejším z portfólia dátových služieb Slovenských telekomunikácií, a. s.
Vďaka vysokému komfortu, kvalite a
spoľahlivosti digitálnych okruhov bol v roku 2001 zaznamenaný takmer 30-percentný
nárast ich celkového počtu.
Napriek tomu, že v porovnaní s rokom 2000 nedošlo v roku 2001 v cenách za prenájom
okruhov k žiadnym zmenám, výnosy z tejto služby vzrástli v roku 2001 o 10,2
%.
Služba ST Frame
Relay je ideálna na prenos dátovej prevádzky medzi LAN sieťami s rozsahom
garantovaných rýchlostí od 8 kbit/s do 1024 kbit/s.
V porovnaní s rokom 2000 bol dosiahnutý 166-percentný nárast počtu zriadených
prístupových okruhov a 105-percentný nárast počtu zriadených virtuálnych okruhov,
pričom zákazníci mali najväčší záujem o komplexné riešenia dátovej komunikácie.
Internet ST Online
V roku 2001 Slovenské telekomunikácie, a. s., posilnili svoju pozíciu na trhu
internetových služieb. Služba Internet ST Online ponúka programy, ktoré boli
vytvorené tak, aby plne uspokojovali potreby rôznych trhových segmentov. V roku
2001 sa počet zákazníkov pripojených na internet prostredníctvom služby Internet
ST Online zvýšil o viac ako 126 %.
Slovenské telekomunikácie, a. s., v januári 2001 znížili výšku mesačných poplatkov za službu Internet ST Online cez ISDN. Tento krok bol jedným z mnohých, ktoré spoločnosť realizovala v rámci svojich aktivít zameraných na podporu predaja a rast pokrytia internetovými službami (predovšetkým v podnikateľskom segmente).
Vo februári 2001 Slovenské telekomunikácie, a. s., rozšírili ponuku doplnkových služieb o bezplatnú SMS notifikáciu, ktorá umožňuje prijímať SMS správy o prijatom e-maili. Ku koncu roka 2001 túto službu využívalo viac ako 25 % všetkých zákazníkov Internet ST Online.
V máji 2001 Slovenské telekomunikácie, a. s., zrušili limit 30 hodín v programe
Profit. Kapacita e-mailovej schránky bola rozšírená na 10 MB rovnako ako kapacita
webového priestoru, bez súčasnej zmeny ceny. V októbri sa počet schránok v rámci
programu Kontakt Plus zvýšil z 1 na 3, v rámci programu Profit z 2 na 5; a zo
6 na 10 v rámci programu Profit plus.
V júli a v auguste 2001 spoločnosť dočasne zrušila časové obmedzenie na pripojenie do internetu v programe pre bytových zákazníkov, čím umožnila zákazníkom, a najmä študentom, lacnejší prístup k informáciám prostredníctvom internetu aj počas prázdninových dní. S cieľom zvýšiť predaj služby a podiel na trhu bola v septembri 2001 spustená kampaň, ktorá ponúkala za cenu jednomesačného paušálu až 3 mesiace pripojenia do internetu. Objednávanie služby bolo možné realizovať po prvýkrát prostredníctvom volania na bezplatné číslo 0800 123 456.
V roku 2001 bola zrealizovaná aj prvá fáza projektu Infovek s celoslovenskou pôsobnosťou. Slovenské telekomunikácie, a. s., umožnili takmer 150 školám prístup do internetu za veľmi výhodných cenových podmienok. Koncom roka bola podpísaná aj zmluva na projekt Infovek II., ktorej súčasťou je pripojenie pre ďalších približne 390 škôl.
Začiatok stránky |