Obsah << Predchádzajúca kapitola Výročná správa 2001
Ďaľšia kapitola >>
Zavri   

Úsek informačných technológií poskytuje zamestnancom aj zákazníkom Slovenských telekomunikácií, a. s., infraštruktúru a potrebné znalosti, a tým podporuje ich rast, ako aj kvalitné plnenie požiadaviek zákazníkov.

Rok 2001 bol prelomový pre organizáciu informačných technológií (IT), najmä v zmysle reštrukturalizácie a realizovania náročných IT projektov, ktoré boli pre spoločnosť veľkou výzvou. Uvedenie viacerých nových IT projektov v rámci spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a. s., si vyžiadalo od úseku IT vysoké a kvalitné nasadenie všetkých pracovníkov. Medzi najvýznamnejšie projekty v roku 2001 patrila implementácia programu Starostlivosti o zákazníka a fakturácie, centralizácia dátových centier, zavedenie Storage Area Networks, či centralizovaný help desk. Súbežne s nimi boli riadené viaceré menšie projekty, ktoré však rovnako významne podporovali Slovenské telekomunikácie, a. s., pri ich aktivitách. Bola zavedená tzv. IT továreň - IT Factory, odskúšaný procesný model organizácie, ktorý používajú vedúce IT spoločnosti vo svete. V priebehu roku 2001 sa takisto podarilo centralizovať úsek IT.

Ukončenie reorganizácie úseku IT a úspešná implementácia IT projektov je aj do budúcnosti základom pre snahu Slovenských telekomunikácií, a. s., poskytovať zákazníkom kvalitnejšie služby.

Program Starostlivosti o zákazníka a fakturácie
(Customer Care&Billing)


Program Starostlivosti o zákazníka a fakturácie (CC&B) je jedným z najväčších IT projektov v strednej a východnej Európe. Implementácia programu Starostlivosti o zákazníka a fakturáciu sa začala v auguste 2001, pričom zavedenie prvej fázy sa podarilo realizovať v rekordne krátkom čase, počas troch mesiacov.

IT architektúra programu pozostáva z troch hlavných komponentov: integrovaný manažment vzťahov so zákazníkom (CRM), fakturačný modul a komponent integrácie podnikových aplikácií (EAI). Prvá fáza programu bola už spustená a v budúcnosti bude rozvinutá použitím technológie cluster-server pre maximálnu spoľahlivosť a vysoký výkon.

Pri implementácii bol použitý CRM komponent od spoločnosti Siebel, lídra na poli CRM technológií. Jeho použitie umožní Slovenským telekomunikáciám, a. s., ešte efektívnejšie riadiť vzťahy so zákazníkmi a partnermi.

Pri vytvorení integrovaného riešenia fakturácie bolo použité IT riešenie od svetového lídra v oblasti fakturácie, spoločnosti Geneva. Konvergentný dizajn a vysoká flexibilita Genevy skracuje čas uvádzania nových produktov a služieb na trh a umožní dosiahnutie nákladovej efektívnosti založenej na pružnej konfigurácii.

Integrácia týchto špičkových podnikových softvérových aplikácií bola umožnená použitím inovačného EAI riešenia od spoločnosti Vitria. Toto riešenie umožňuje bezproblémovú integráciu individuálnych IT riešení do jedného flexibilného systému bez akýchkoľvek bariér v oblasti výkonu.

Súbežne s implementáciou IT riešenia prebiehalo zavádzanie nových vnútorných procesov podporujúcich zvýšenie efektívnosti a orientácie na zákazníka. V tejto súvislosti sa uskutočnili interné školenia pre tých, ktorí sa zúčastňujú na transformácii spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a. s.
Program Starostlivosti o zákazníka bude pokračovať aj v roku 2002 a jeho prehĺbenie okrem iného prinesie aj zlepšenie zavádzania nových produktov.

Začiatok stránky