Obsah << Predchádzajúca kapitola Výročná správa 2001
Ďaľšia kapitola >>
Zavri   

Príhovor prezidenta Slovenských telekomunikácií, a. s.

Hlavným cieľom, na ktorý sa Slovenské telekomunikácie, a. s., v roku 2001 zamerali, bol proces dôslednej transformácie z technicky orientovanej spoločnosti na spoločnosť, ktorej hlavným poslaním je napĺňať potreby a očakávania našich zákazníkov. Len tak sa môže splniť naša vízia byť najlepšou telekomunikačnou spoločnosťou na Slovensku.

Kľúčové posolstvá, ktoré sme sa všetci snažili realizovať v praxi, boli zákaznícka orientácia, zefektívnenie prevádzkovej činnosti a nákladovej štruktúry, rozvoj nových oblastí podnikania a preskupenie našich zdrojov a investícií.

Keby som mal v stručnosti charakterizovať a zhodnotiť výsledky roku 2001, môžem skonštatovať, že sme vykonali kus významnej práce na ceste prípravy na plne liberalizovaný telekomunikačný trh. Po prvýkrát sme predstavili komplexnú stratégiu rozvoja Slovenských telekomunikácií, a. s., ktorú sme začali úspešne realizovať.

Hospodárske výsledky sú dôkazom toho, že energia, vložená do zmeny Slovenských telekomunikácií, a. s., na trhovo a zákaznícky orientovanú firmu, priniesla výsledky. Oproti roku 2000 vzrástol zisk z prevádzkovej činnosti spoločnosti o 1 033 mil. Sk a výnosy vzrástli o 1 740 mil. Sk. Zisk pred zdanením predstavoval v roku 2001 4 499 mil. Sk, čo je nárast o 3 729 mil. Sk oproti roku 2000. Pozitívny vplyv na hospodárske výsledky spoločnosti za rok 2001 mali okrem iného aj výrazné vnútorné úspory a využitie synergií so strategickým partnerom, spoločnosťou Deutsche Telekom AG.

Vo svojom minuloročnom príhovore výročnej správy som spomenul, že manažment začal dôsledný proces transformácie a revitalizácie, ktorého súčasťou bolo aj desať top projektov. V roku 2001 sme ich nielen naštartovali, ale niektoré z nich aj úspešne ukončili. Medzi prvé projekty, ktoré sme v rekordne krátkom čase pripravili a uviedli do praxe, patrí prečíslovanie národných kódov verejnej telekomunikačnej siete, ktorý sme úspešne ukončili 1. júla 2001 s takmer ročným predstihom. Pre našich zákazníkov sme pripravili najprehľadnejší číslovací plán z európskych krajín, ktorého nemeniteľnosť garantujeme minimálne na 20 rokov.

Medzi najdôležitejšie top projekty patril a stále patrí projekt Starostlivosti o zákazníka. V novembri 2001 sme otvorili v Košiciach najmodernejšie Telefonické centrum služieb zákazníkom. Sme prvým pevným telekomunikačným operátorom v Európe, ktorému sa takýto významný projekt podarilo zrealizovať v priebehu štyroch mesiacov.

Mimoriadne dôležitým projektom spoločnosti Slovenské telekomunikácie, a. s., je stále prebiehajúci projekt Zmena firemnej kultúry. Veľmi dobre si uvedomujeme citlivosť tejto problematiky, preto sme aj v roku 2001 venovali pozornosť práci so zamestnancami na tzv. ohrozených pracovných miestach. V rámci projektu Zamestnanosť Slovenských telekomunikácií, a. s., pomáhal úsek ľudských zdrojov počas celého roka 2001 nájsť cesty zmierňovania dosahov nevyhnutných zmien v zamestnanosti na odchádzajúcich pracovníkov.

Cesta, na ktorú sme sa v roku 2000 spoločne vydali, je správna. Dôkazom nastúpeného trendu je aj plná podpora našich zákazníkov a akcionárov. Chcel by som sa predovšetkým poďakovať našim zamestnancom, ktorí nás podporujú svojou kvalitnou prácou. Poďakovanie patrí aj všetkým našim zákazníkom za to, že ostali verní našej spoločnosti. Práve oni svojimi požiadavkami kladú pred nás nové výzvy a pomáhajú nám stavať si vysoké a dosiahnuteľné ciele.


Ladislav Mikuš
prezident/CEO
Slovenské telekomunikácie, a. s.

Začiatok stránky