Obsah << Predchádzajúca kapitola Výročná správa 2001
Ďaľšia kapitola >>
Zavri   

Marketing a predaj

Stratégia marketingu a predaja odráža našu orientáciu na potreby zákazníkov, ktorým poskytujeme špičkové produkty a služby za konkurencieschopné ceny.

Na dosiahnutie cieľa spoločnosti byť najlepšou telekomunikačnou spoločnosťou na Slovensku sa marketingové a predajné aktivity spoločnosti sústredili predovšetkým na dve hlavné priority:
- ponúkať produkty a služby za konkurencieschopné a trhovo orientované ceny
- uskutočniť organizačné zmeny odrážajúce požiadavky telekomunikačného trhu


Konkurencieschopné a trhovo orientované ceny

V priebehu roku 2001 Slovenské telekomunikácie, a. s., dvakrát zaviedli novú tarifnú štruktúru. Základnými piliermi tejto štruktúry sú: nákladová orientácia - zvýšenie mesačného paušálu, zníženie medzinárodných a medzimestských taríf, zjednodušenie tarifného plánu, zlúčenie dvoch medzimestských zón do jednej, rozšírenie zóny pre miestne volania.

Nevyhnutnosť zmeny cien:

Všetky tieto potreby vyvrcholili znížením cien služieb s vysokou maržou, ako napr. medzinárodné a medzimestské volania, a zvýšením cien v deficitných oblastiach, ako napr. mesačný paušál.

Zmeny taríf v roku 2001

Zmeny taríf priniesli rozšírenie zón pre miestne volania z pôvodných uzlových telefónnych obvodov (UTO) na celú primárnu oblasť. To znamená, že volania do niektorého z pôvodných susediacich uzlových telefónnych obvodov sa zmenili z medzimestských volaní na volania miestne. Táto nová štruktúra, v porovnaní s pôvodnou štruktúrou, v značnej miere zrovnoprávnila zákazníkov. Ceny za medzimestské volania sa výrazne znížili. Spoločnosť síce mierne zvýšila ceny miestnych volaní, ale zároveň rozšírila zóny miestnych volaní.

Od júla 2001 poklesli ceny za medzinárodné volania v priemere o 14 %. Ceny volaní do Spojených štátov amerických a do krajín Európskej únie poklesli v priemere o 21 %. Ceny volaní do Českej republiky, Nemecka, Poľska, Rakúska a Maďarska klesli o 17 %. Zároveň boli zjednotené ceny volaní v čase silnej, slabej a víkendovej prevádzky. Užívatelia zaplatia rovnakú cenu bez ohľadu na to, v akom čase volanie uskutočňujú.

Od 1. júla 2001, Slovenské telekomunikácie, a. s., zmenili všetky smerové telefónne čísla vo verejnej telekomunikačnej sieti. Tento krok vyniesol Slovenské telekomunikácie, a. s., na pozíciu spoločnosti s najtransparentnejším číslovacím plánom v Európe.

Zmena smerových telefónnych čísel bola jednou z technicky najzložitejších úloh, ktorú bolo potrebné splniť ešte pred liberalizáciou telekomunikačného trhu. Touto zmenou uzavreli Slovenské telekomunikácie, a. s., postupný prechod k novému číslovaciemu plánu pre Slovenskú republiku.

Táto zmena priniesla zlučovanie viacerých uzlových telefónnych obvodov do jednej primárnej oblasti, čo malo za následok zjednodušenie celej štruktúry. Pôvodných 82 smerových čísel bolo nahradených 25 novými smerovými číslami primárnych oblastí (smerové číslo 02 pre Bratislavu, smerové čísla začínajúce 03X pre západné Slovensko, 04X pre stredné Slovensko a 05X pre východné Slovensko).

Zákazník vytáčajúci zmenené smerové číslo už nemusí rozlišovať medzi tarifnými pásmami. Nové smerové čísla uľahčili zákazníkom orientáciu, keďže ich štruktúra je jasnejšia.

Organizačné zmeny zamerané na telekomunikačný trh

Táto významná zmena ovplyvnila Úsek marketingu a predaja, ktorý začal klásť základné piliere na realizáciu týchto zmien v Slovenských telekomunikáciách, a. s. Marketing sa centralizoval. Marketingová komunikácia, marketingový prieskum ako aj marketingový a produktový manažment zintenzívnili svoju činnosť. Navyše sa vyvíjala nová podporná základňa a nové formy predaja.

Dôležitým krokom smerom k dosiahnutiu cieľov spoločnosti bolo významné posilnenie marketingových aktivít. Značná publicita bola dosiahnutá prostredníctvom kreatívnych TV reklám. Pri zmene smerových čísel v lete 2001 bol uvedený TV spot na jej podporu, ktorý odborníci z oblasti marketingovej komunikácie vyhodnotili ako "najlepšia reklama za mesiac jún" a získal tiež prestížne ocenenie "Strieborný klinec 2001". V decembri 2001 bol TV spot, propagujúci vianočnú ponuku služby Internet ST Online - ST Claus, ohodnotený ako "najlepšia TV reklama" za mesiac december.

  Začiatok stránky