Obsah | ![]() |
Výročná správa 2000 |
|
Rozvoj a vzdelávanie pracovníkov
V súlade so strategickými úlohami boli rozvoj
manažmentu a kontinuálne odborné vzdelávanie pracovníkov orientované na podporu
transformácie a reštrukturalizácie spoločnosti, skvalitnenie poskytovaných
služieb a posilnenie zákazníckej orientácie.
Tieto strategické úlohy boli rozpracované do
konkrétnych vzdelávacích programov, ktoré umožnili manažérom a pracovníkom
získať potrebné vedomosti a zručnosti na splnenie stanovených cieľov a úloh
spoločnosti.
Osobitná pozornosť bola venovaná príprave manažérov
na optimálne zvládnutie riadenia zmien, implementáciu procesného riadenia
a zabezpečenie úloh v oblasti zamestnanosti a reštrukturalizácie ľudských
zdrojov. Popri rozvoji odborných kompetencií bol dôraz kladený aj na rozvoj
ich sociálnych a osobných kompetencií, ako aj presadzovanie nového štýlu riadenia
v spoločnosti.
S cieľom posilniť zákaznícku orientáciu spoločnosti
bol realizovaný komplexný program vzdelávania riadiacich a výkonných pracovníkov
úseku marketingu a predaja zameraný na rozvoj obchodných a komunikačných zručností,
profesionálne zvládnutie softvérovej podpory predaja, porozumenie telekomunikačnej
legislatíve a telekomunikačným produktom. Pre vyššiu efektívnosť tohto vzdelávacieho
programu bola použitá individuálna analýza vzdelávacích potrieb každého pracovníka
vo vzťahu k stanoveným pracovným úlohám. Zároveň bol hodnotený jeho individuálny
rozvojový potenciál pre zaradenie do systému karierového rozvoja. Pre zabezpečenie
vyššej efektívnosti vzdelávania pri nižších nákladoch bola prvýkrát experimentálne
overená forma dištančného multimediálneho vzdelávania, ktorá umožňuje školiť
pracovníkov priamo na pracoviskách prostredníctvom intranetu a CBT kurzov.
Táto moderná forma vzdelávania nielen znižuje finančné náklady, ale predovšetkým
šetrí čas pracovníkov a zvyšuje ich produktivitu práce.
Jej širšie využitie vidíme najmä v oblasti
školení pracovníkov obchodu a marketingu, kde bude narastať tak počet pracovníkov,
ako aj rozsah poskytovaných služieb a informácií zákazníkom.
V spolupráci s naším strategickým partnerom
Deutsche Telekom AG a jeho partnerskými podnikmi ponúkame dnes našim zamestnancom
vzdelávanie a rozvoj aj na medzinárodnej úrovni.
V oblasti medzinárodnej spolupráce bolo podpísané
Memorandum o porozumení medzi Slovenskými telekomunikáciami, a. s., a Deutsche
Telekom AG, ktoré nadväzuje na úspešnú 10-ročnú spoluprácu obidvoch spoločností
vo vzdelávaní pracovníkov.
Memorandum o porozumení vytvára obojstranne
výhodnú spoluprácu, ktorá umožní pracovníkom Slovenských telekomunikácií,
a. s., získať najnovšie odborné vedomosti a zodpovedajúce medzinárodné skúsenosti
v rôznych formách rozvoja a vzdelávania pracovníkov.
O významom postavení rozvoja a vzdelávania
zamestnancov v spoločnosti svedčia aj vynaložené priame finančné náklady na
vzdelávanie, ktoré predstavovali v roku 2000 47,5 mil. Sk, čo je takmer 4
000,- Sk na pracovníka.
Začiatok stránky