Obsah Výročná správa 2000

Služby s pridanou hodnotou

Volacie karty

     Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú predplatené karty Global (PK Global) a postplatené karty Echo (VK Echo) už od roku 1998. Volacie karty umožňujú telefonovať z takmer každého telefónu z viac ako 40-tich krajín za veľmi výhodné ceny v slovenských korunách.
     V auguste 2000 pristúpila spoločnosť k zníženiu cien hovorného pri volaní zo zahraničia na Slovensko prostredníctvom volacích kariet v priemere o viac ako 55 %.
     Rozumná cenová politika umožňuje zákazníkom Slovenských telekomunikácií, a. s., telefonovať napríklad z Nemecka na Slovensko v slabej prevádzke až 66 minút a 40 sekúnd prostredníctvom PK Global v hodnote 400 Sk, až 2 hodiny 46 minút a 40 sekúnd prostredníctvom PK Global 1000, VK Echo a Echo TeleVÚB s kreditom 1 000 Sk.


     Rok 2000 bol pre volacie karty úspešný – VK Echo evidovala k 31. decembru 2000 viac ako 30-tisíc zákazníkov, PK Global zaznamenala 225-percentný nárast predaja v porovnaní s rokom 1999.


     Na nasledujúcom grafe vidieť percentuálne rozdelenie top 10 krajín, odkiaľ zákazníci najviac telefonovali prostredníctvom volacích kariet na Slovensko (Nemecko 34 %, Česká republika 13 %, Veľká Británia a Severné ĺrsko 12 %, Taliansko a Rakúsko 9 %). Volacie karty sú neoceniteľným pomocníkom na zahraničných cestách.


     V priebehu uplynulého roku Slovenské telekomunikácie, a. s., sprístupnili pre volacie karty nové destinácie, ako je Malajzia, Brazília a Litva, čím ponúkli zákazníkom viac ako 40-tich sprístupnených destinácií.
V júli 2000 spoločnosť uviedla na trh, v spolupráci s vedúcim bankovým domom VÚB, inovovanú postplatenú kartu Echo TeleVÚB. Je určená klientom VÚB, ktorí bezhotovostne hradia telekomunikačné poplatky prostredníctvom účtov vedených vo VÚB.

Začiatok stránky

Slovakia Direct

     Služba Slovakia Direct je charakterizovaná vysokou spoľahlivosťou. Služba je dostupná a garantovaná Slovenskými telekomunikáciami, a. s., 24 hodín denne. Hovor, ktorý je v podstate hovorom zo zahraničia na účet volaného, prepájajú slovensky hovoriaci operátori z viac ako 40-tich krajín sveta. Zákazníci Slovenských telekomunikácií, a. s., pretelefonovali v uplynulom roku takmer 567 700 hovorominút a ich rozloženie v roku jednoznačne ukazuje, že služba Slovakia Direct vyplnila medzeru na trhu služieb pre letné obdobie.


     Na nasledujúcom grafe je znázornených top 10 krajín, odkiaľ bolo v roku 2000 uskutočnených najviac spojení prostredníctvom služby Slovakia Direct (Nemecko 29 %, Česká republika 24 %, Taliansko 11 %, Maďarsko 10 %).


     Služba Slovakia Direct pomáha každému, kto nedisponuje na cestách v zahraničí hotovosťou a potrebuje sa dovolať na Slovensko.

Začiatok stránky

ST Box


     Spojením pevnej telefónnej linky s odkazovou schránkou ST Box poskytujú Slovenské telekomunikácie, a. s., od júla 1999 svojim zákazníkom užitočnú alternatívu telefónneho záznamníka. ST Box zvyšuje komfort používania pevnej telefónnej linky a ST Box Sólo ponúka samostatné číslo odkazovej schránky, ktoré nie je viazané na telefónnu prípojku.
     Počet používaných odkazových schránok sa oproti minulému roku zvýšil o 25,4 %.

Začiatok stránky

Operátorské služby


     Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú v rámci verejnej telefónnej služby operátorské služby, t. j. spájanie hovorov prostredníctvom operátora a budenie.
     Služba spájanie hovorov prostredníctvom operátora poskytuje väčší komfort základnej hlasovej služby a je určená pre tých zákazníkov, ktorí z rôznych dôvodov nevyužívajú informácie v telefónnych zoznamoch.
     V roku 2000 operátori spojili 368 856 hovorov, z toho 346 069 národných a 40 787 medzinárodných.


     Služba budenie zvyšuje komfort základnej hlasovej služby. Je možné využívať ju 24 hodín denne počas celého roku. Operátori Slovenských telekomunikácií, a. s., sú nepretržite k dispozícii.

Začiatok stránky

ST Gratis


     Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú zákazníkom najjednoduchší spôsob, ako informovať svojich zákazníkov a verejnosť o poskytovaných produktoch a službách. Služba ST Gratis umožňuje zavolať si zadarmo na jednotné volacie číslo z celého územia Slovenskej republiky, pričom hovor platí volaná strana.
     Služba ST Gratis v priebehu roku 2000 zaznamenala 58-percentný nárast počtu zákazníkov.

Začiatok stránky

Skrátené číslo


     Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú pre jednoduchú zapamätateľnosť čísla službu Skrátené číslo. Jednotné číslovanie určených druhov služieb zjednodušuje a výrazne uľahčuje orientáciu zákazníka v množstve telefónnych čísiel. Skrátené číslo umožňuje prideliť telefónnej prípojke alebo prípojke ISDN päťmiestne číslo z číselnej množiny 16XXX a šesťmiestne číslo z číselnej množiny 018XXX.

Začiatok stránky

Doplnkové služby ST Bonus


     Komfort používania telefónnej služby zvyšujú doplnkové služby ST Bonus, ktoré zákazníci Slovenských telekomunikácií, a. s., využívajú čoraz viac. Medziročný nárast zriadených doplnkových služieb je 150 %.
     Najvýznamnejší podiel na tomto raste má služba Výpis odchádzajúcich volaní. Výpis podáva jednoznačný prehľad uskutočnených volaní z telefónnej linky zákazníka. V septembri 2000 Slovenské telekomunikácie, a. s., s cieľom uspokojiť požiadavky zákazníkov, rozšírili túto pôvodne jednorazovú službu o periodické poskytovanie výpisov. Zaviedli posielanie výpisov odchádzajúcich volaní poštou a v zákazníckych miestach Infotel je možné poskytnúť výpis odchádzajúcich volaní s údajmi staršími ako 1 mesiac a ich uloženie na disketu. Inovovaním služby Výpis odchádzajúcich volaní poskytujú Slovenské telekomunikácie, a. s., zákazníkom väčší komfort a viac informácií.

Začiatok stránky

Informačná služba


     Informačná služba 120 podáva prostredníctvom operátorov a automatických hlások informácie o telefónnych a faxových číslach na Slovensku i v zahraničí 24 hodín denne.
     V roku 2000 Slovenské telekomunikácie, a. s., postupne dokončili proces plošného prečíslovania telefónnych čísiel užívateľov, a preto celkový počet volaní na informačnú službu 120 klesal.


     Slovenské telekomunikácie, a. s., využili nižší dopyt na zvýšenie kvality informačnej služby rozšírením ponuky o informácie o číslach poskytovateľov audiotexových služieb a tiež informácie o bezplatných číslach ST Gratis a skrátených číslach, ako aj na prípravu poskytovania informácií pri zmene smerových telefónnych čísel, plánovanej na 1. júla 2001.

     Skvalitnenie informačnej služby predstavuje aj aprílové spustenie prevádzky elektronického telefónneho zoznamu na internete, ktorý je prístupný na adrese www.telecom.sk. Návštevnosť elektronického telefónneho zoznamu mesačne prekračuje 70-tisíc pripojení, čo predstavuje viac ako 200 000 vyhľadávaní.
     V priebehu roku 2000 vydali Slovenské telekomunikácie, a. s., v spolupráci so Zlatými stránkami Mediatel, s. r. o., viac ako 2 milióny telefónnych zoznamov, ktoré už obsahovali informáciu o pripravovanom prečíslovaní smerových telefónnych čísiel a mapu nového rozdelenia verejnej telefónnej siete.

Začiatok stránky