Obsah | ![]() |
Výročná správa 2000 |
Služby s pridanou hodnotou
Volacie karty
Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú predplatené
karty Global (PK Global) a postplatené karty Echo (VK Echo) už od roku 1998.
Volacie karty umožňujú telefonovať z takmer každého telefónu z viac ako 40-tich
krajín za veľmi výhodné ceny v slovenských korunách.
V auguste 2000 pristúpila spoločnosť k zníženiu
cien hovorného pri volaní zo zahraničia na Slovensko prostredníctvom volacích
kariet v priemere o viac ako 55 %.
Rozumná cenová politika umožňuje zákazníkom
Slovenských telekomunikácií, a. s., telefonovať napríklad z Nemecka na Slovensko
v slabej prevádzke až 66 minút a 40 sekúnd prostredníctvom PK Global v hodnote
400 Sk, až 2 hodiny 46 minút a 40 sekúnd prostredníctvom PK Global 1000, VK
Echo a Echo TeleVÚB s kreditom 1 000 Sk.
Rok 2000 bol pre volacie karty úspešný – VK
Echo evidovala k 31. decembru 2000 viac ako 30-tisíc zákazníkov, PK Global
zaznamenala 225-percentný nárast predaja v porovnaní s rokom 1999.
Na nasledujúcom
grafe vidieť percentuálne rozdelenie top 10 krajín, odkiaľ zákazníci najviac
telefonovali prostredníctvom volacích kariet na Slovensko (Nemecko 34 %, Česká
republika 13 %, Veľká Británia a Severné ĺrsko 12 %, Taliansko a Rakúsko 9
%). Volacie karty sú neoceniteľným pomocníkom na zahraničných cestách.
V priebehu uplynulého roku Slovenské telekomunikácie,
a. s., sprístupnili pre volacie karty nové destinácie, ako je Malajzia, Brazília
a Litva, čím ponúkli zákazníkom viac ako 40-tich sprístupnených destinácií.
V júli 2000 spoločnosť uviedla na trh, v spolupráci s vedúcim bankovým domom
VÚB, inovovanú postplatenú kartu Echo TeleVÚB. Je určená klientom VÚB, ktorí
bezhotovostne hradia telekomunikačné poplatky prostredníctvom účtov vedených
vo VÚB.
Začiatok stránky
Slovakia Direct
Služba Slovakia Direct je charakterizovaná vysokou
spoľahlivosťou. Služba je dostupná a garantovaná Slovenskými telekomunikáciami,
a. s., 24 hodín denne. Hovor, ktorý je v podstate hovorom zo zahraničia na
účet volaného, prepájajú slovensky hovoriaci operátori z viac ako 40-tich
krajín sveta. Zákazníci Slovenských telekomunikácií, a. s., pretelefonovali
v uplynulom roku takmer 567 700 hovorominút a ich rozloženie v roku jednoznačne
ukazuje, že služba Slovakia Direct vyplnila medzeru na trhu služieb pre letné
obdobie.
Na nasledujúcom grafe je znázornených top 10
krajín, odkiaľ bolo v roku 2000 uskutočnených najviac spojení prostredníctvom
služby Slovakia Direct (Nemecko 29 %, Česká republika 24 %, Taliansko 11 %,
Maďarsko 10 %).
Služba Slovakia Direct pomáha každému, kto nedisponuje
na cestách v zahraničí hotovosťou a potrebuje sa dovolať na Slovensko.
Začiatok stránky
ST Box
Spojením pevnej telefónnej linky s odkazovou
schránkou ST Box poskytujú Slovenské telekomunikácie, a. s., od júla 1999
svojim zákazníkom užitočnú alternatívu telefónneho záznamníka. ST Box zvyšuje
komfort používania pevnej telefónnej linky a ST Box Sólo ponúka samostatné
číslo odkazovej schránky, ktoré nie je viazané na telefónnu prípojku.
Počet používaných odkazových schránok sa oproti
minulému roku zvýšil o 25,4 %.
Začiatok stránky
Operátorské služby
Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú v
rámci verejnej telefónnej služby operátorské služby, t. j. spájanie hovorov
prostredníctvom operátora a budenie.
Služba spájanie hovorov prostredníctvom operátora
poskytuje väčší komfort základnej hlasovej služby a je určená pre tých zákazníkov,
ktorí z rôznych dôvodov nevyužívajú informácie v telefónnych zoznamoch.
V roku 2000 operátori spojili 368 856 hovorov,
z toho 346 069 národných a 40 787 medzinárodných.
Služba budenie zvyšuje komfort základnej hlasovej
služby. Je možné využívať ju 24 hodín denne počas celého roku. Operátori Slovenských
telekomunikácií, a. s., sú nepretržite k dispozícii.
Začiatok stránky
ST Gratis
Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú zákazníkom
najjednoduchší spôsob, ako informovať svojich zákazníkov a verejnosť o poskytovaných
produktoch a službách. Služba ST Gratis umožňuje zavolať si zadarmo na jednotné
volacie číslo z celého územia Slovenskej republiky, pričom hovor platí volaná
strana.
Služba ST Gratis v priebehu roku 2000 zaznamenala
58-percentný nárast počtu zákazníkov.
Začiatok stránky
Skrátené číslo
Slovenské telekomunikácie, a. s., ponúkajú pre
jednoduchú zapamätateľnosť čísla službu Skrátené číslo. Jednotné číslovanie
určených druhov služieb zjednodušuje a výrazne uľahčuje orientáciu zákazníka
v množstve telefónnych čísiel. Skrátené číslo umožňuje prideliť telefónnej
prípojke alebo prípojke ISDN päťmiestne číslo z číselnej množiny 16XXX a šesťmiestne
číslo z číselnej množiny 018XXX.
Začiatok stránky
Doplnkové služby ST Bonus
Komfort používania telefónnej služby zvyšujú
doplnkové služby ST Bonus, ktoré zákazníci Slovenských telekomunikácií, a.
s., využívajú čoraz viac. Medziročný nárast zriadených doplnkových služieb
je 150 %.
Najvýznamnejší podiel na tomto raste má služba
Výpis odchádzajúcich volaní. Výpis podáva jednoznačný prehľad uskutočnených
volaní z telefónnej linky zákazníka. V septembri 2000 Slovenské telekomunikácie,
a. s., s cieľom uspokojiť požiadavky zákazníkov, rozšírili túto pôvodne jednorazovú
službu o periodické poskytovanie výpisov. Zaviedli posielanie výpisov odchádzajúcich
volaní poštou a v zákazníckych miestach Infotel je možné poskytnúť výpis odchádzajúcich
volaní s údajmi staršími ako 1 mesiac a ich uloženie na disketu. Inovovaním
služby Výpis odchádzajúcich volaní poskytujú Slovenské telekomunikácie, a.
s., zákazníkom väčší komfort a viac informácií.
Začiatok stránky
Informačná služba
Informačná služba 120 podáva prostredníctvom
operátorov a automatických hlások informácie o telefónnych a faxových číslach
na Slovensku i v zahraničí 24 hodín denne.
V roku 2000 Slovenské telekomunikácie, a. s.,
postupne dokončili proces plošného prečíslovania telefónnych čísiel užívateľov,
a preto celkový počet volaní na informačnú službu 120 klesal.
Slovenské telekomunikácie, a. s., využili nižší
dopyt na zvýšenie kvality informačnej služby rozšírením ponuky o informácie
o číslach poskytovateľov audiotexových služieb a tiež informácie o bezplatných
číslach ST Gratis a skrátených číslach, ako aj na prípravu poskytovania informácií
pri zmene smerových telefónnych čísel, plánovanej na 1. júla 2001.
Skvalitnenie informačnej služby predstavuje
aj aprílové spustenie prevádzky elektronického telefónneho zoznamu na internete,
ktorý je prístupný na adrese www.telecom.sk. Návštevnosť elektronického telefónneho
zoznamu mesačne prekračuje 70-tisíc pripojení, čo predstavuje viac ako 200
000 vyhľadávaní.
V priebehu roku 2000 vydali Slovenské telekomunikácie,
a. s., v spolupráci so Zlatými stránkami Mediatel, s. r. o., viac ako 2 milióny
telefónnych zoznamov, ktoré už obsahovali informáciu o pripravovanom prečíslovaní
smerových telefónnych čísiel a mapu nového rozdelenia verejnej telefónnej
siete.