Obsah Výročná správa 2000
 

Rozvoj a vzdelávanie pracovníkov

     V súlade so strategickými úlohami boli rozvoj manažmentu a kontinuálne odborné vzdelávanie pracovníkov orientované na podporu transformácie a reštrukturalizácie spoločnosti, skvalitnenie poskytovaných služieb a posilnenie zákazníckej orientácie.
     Tieto strategické úlohy boli rozpracované do konkrétnych vzdelávacích programov, ktoré umožnili manažérom a pracovníkom získať potrebné vedomosti a zručnosti na splnenie stanovených cieľov a úloh spoločnosti.
      Osobitná pozornosť bola venovaná príprave manažérov na optimálne zvládnutie riadenia zmien, implementáciu procesného riadenia a zabezpečenie úloh v oblasti zamestnanosti a reštrukturalizácie ľudských zdrojov. Popri rozvoji odborných kompetencií bol dôraz kladený aj na rozvoj ich sociálnych a osobných kompetencií, ako aj presadzovanie nového štýlu riadenia v spoločnosti.
      S cieľom posilniť zákaznícku orientáciu spoločnosti bol realizovaný komplexný program vzdelávania riadiacich a výkonných pracovníkov úseku marketingu a predaja zameraný na rozvoj obchodných a komunikačných zručností, profesionálne zvládnutie softvérovej podpory predaja, porozumenie telekomunikačnej legislatíve a telekomunikačným produktom. Pre vyššiu efektívnosť tohto vzdelávacieho programu bola použitá individuálna analýza vzdelávacích potrieb každého pracovníka vo vzťahu k stanoveným pracovným úlohám. Zároveň bol hodnotený jeho individuálny rozvojový potenciál pre zaradenie do systému karierového rozvoja. Pre zabezpečenie vyššej efektívnosti vzdelávania pri nižších nákladoch bola prvýkrát experimentálne overená forma dištančného multimediálneho vzdelávania, ktorá umožňuje školiť pracovníkov priamo na pracoviskách prostredníctvom intranetu a CBT kurzov. Táto moderná forma vzdelávania nielen znižuje finančné náklady, ale predovšetkým šetrí čas pracovníkov a zvyšuje ich produktivitu práce.
      Jej širšie využitie vidíme najmä v oblasti školení pracovníkov obchodu a marketingu, kde bude narastať tak počet pracovníkov, ako aj rozsah poskytovaných služieb a informácií zákazníkom.
      V spolupráci s naším strategickým partnerom Deutsche Telekom AG a jeho partnerskými podnikmi ponúkame dnes našim zamestnancom vzdelávanie a rozvoj aj na medzinárodnej úrovni.
      V oblasti medzinárodnej spolupráce bolo podpísané Memorandum o porozumení medzi Slovenskými telekomunikáciami, a. s., a Deutsche Telekom AG, ktoré nadväzuje na úspešnú 10-ročnú spoluprácu obidvoch spoločností vo vzdelávaní pracovníkov.
      Memorandum o porozumení vytvára obojstranne výhodnú spoluprácu, ktorá umožní pracovníkom Slovenských telekomunikácií, a. s., získať najnovšie odborné vedomosti a zodpovedajúce medzinárodné skúsenosti v rôznych formách rozvoja a vzdelávania pracovníkov.
      O významom postavení rozvoja a vzdelávania zamestnancov v spoločnosti svedčia aj vynaložené priame finančné náklady na vzdelávanie, ktoré predstavovali v roku 2000 47,5 mil. Sk, čo je takmer 4 000,- Sk na pracovníka.

Začiatok stránky